Hoe maak je een interactieve fictie spel als "Zork" (6 / 7 stap)

Stap 6: Speel het!


OK, is de bron nu bijna voltooid. Bel de "compile.bat"-bestand om mygame.z5 te updaten. Met Gargoyle openen. Probeer de volgende opdrachten:

naar het noorden
Neem alle
naar het oosten
onderzoeken van de draak
Ga west
Zuid
open deur
Zuid

Om te eindigen van het spel, moeten we gewoon:
-de speler doden wanneer hij probeert te openen van de kisten alvorens de draak te vragen voor het antwoord,
-einde van het spel in overwinning, wanneer de speler opent de deur.

Voor het eerste punt, zullen we een globale variabele toevoegen in het spel. Het spel zal vertellen als de draak enigma werd opgelost of niet. Als dat niet het geval is, zullen beide borst worden gevangen.

Een algemene variabele wordt verklaard in het eerste deel van de bron, net na de drie constante regels. Wij zullen toevoegen:

Global EnigmaSolved = false;

Nu, zullen we de code van onze twee kisten te wijzigen:

object SilverChest "Zilveren borst"
met beschrijving "A mooie zilveren borst.",
naam 'zilver' 'borst',
found_in TreasureRoom,

vóór [;
Open: afdrukken "u opent de zilveren borst. Een heldere licht kwam van binnenuit. Voel je direct slecht.";
deadflag = 1;
rtrue;
],

heeft van de statische openable container;

object GoldenChest "Gouden borst"
met de beschrijving "Een mooie borst, gemaakt van goud.",
naam 'goud' 'gouden' 'borst',
found_in TreasureRoom,

vóór [;
Open: wanneer (EnigmaSolved == false) {}
afdrukken "u opent de gouden borst. Een heldere licht kwam van binnenuit. U immedialty feel bad.";
deadflag = 1;
rtrue;
}
],

heeft van de statische openable container;

De nieuwe voordat blok betekent dat wij de acties zal vangen gevraagd door de speler, hier de actie "open". Als de waarde false, zullen we het weergeven van een bericht, en we de waarde van een systeemvariabele, deadflag zal veranderen, zullen we de variabele EnigmaSolved, testen. De waarde 1 betekent dat de speler sterft. Het sleutelwoord Rtrue betekent dat we niet willen dat het standaardbericht. Voor de zilveren borst hebben we niet voor het testen van de variabele, zoals deze borst altijd gevaarlijk is...

De laatste wijziging is het wijzigen van de EnigmaSolved variabele wanneer... de speler antwoord het raadsel op de draak. Zijn eenvoudig, gewoon toevoegen aan de dragon-code:

Object draak "draak"
met de naam 'red' 'draak' 'dier',
Beschrijving "een rode draak staat hier. Hij stopt niet op zoek naar jou. ",
eerste "een rode draak is hier."
found_in DragonRoom,
leven [word1 word2;

Vertellen: afdrukken "de draak u luistert niet. ^"; rtrue;
Aanval: afdrukken "je moet niet. Hij brand kunt splitsen. ^ ";" rtrue;
Kus: afdrukken "Hmm... Nr. ^ "; rtrue;

Beantwoorden, vragen:
woord1 = zelfstandig naamwoord;
word2 = tweede;
Als (word1 == 33) {word1 = word2;}

schakelaar (word1) {}
'Hallo', 'Hallo': "~ Hello, vreemdeling. ~";
'sleutel', 'help': "~ de afrit deur is vergrendeld. Om te zoeken naar de sleutel, moet u een raadsel beantwoorden. Als u klaar bent, kan ik het zingen. ~ ";"
'Hallo', 'Hallo': "~ Hello, vreemdeling. ~";
'deur', 'uitgangs', 'sluis': "~ Hmmm. Ik kan u helpen om de sleutel vinden. ~ ";"
'enigma', 'game', 'song': "~ hier is het raadsel: in de ochtend, hebben zij vier benen. Op de middag hebben het twee benen; in de nacht; het hebben van drie. Wat is het? ~ ";"
'man', 'jongen', 'girl', 'menselijk', 'mannen', 'dame': afdrukken "~ u vond de oplossing van het raadsel. Gefeliciteerd! De sleutel is binnen de gouden borst. Kijk uit, probeer niet te openen andere één! ~ ^ ";" EnigmaSolved = true; rtrue;
"oplossing": "U moet het antwoord vinden door uzelf.";
standaard: afdrukken "geen antwoord. ^"; rtrue;
}

],
heeft animatie static;

Dus nu, wanneer de speler het antwoord geeft, de variabele EnigmaSolved ingesteld op true. Zo, zijn nu mogelijk te openen op de borst en de sleutel krijgen.

Nu, om te eindigen onze spel, willen we aan het einde van het spel in overwinning, wanneer de speler opent en het bereiken van de deur. Zijn eenvoudig, we hebben net de dummy kamer-code te wijzigen:

object ExitRoom "Exit Room"
met
beschrijving [;
afdrukken "u bent vrij! Proficiat, je dit spel opgelost! ^^ ";" deadflag = 2; rtrue;
],

heeft licht;

Dus nu, wanneer de speler zal het bereiken van de kamer, een afwerking bericht zal worden afgedrukt, en de systeemvariabele is ingesteld op 2, zijn betekent dat je het avontuur gewonnen.

Sla de code en het compileren. Je moet niet je fouten. Indien aanwezig, controleer dan uw code. De volledige code wordt vermeld in de laatste stap.

Hier zijn de opdrachten voor het oplossen van het spel. Natuurlijk, is het niet de enige manier op te lossen. Maar zoals u de wandeling-trog weet, het is gemakkelijk!

ONDERZOEKEN VAN DE DEUR
OPEN DEUR
NAAR HET NOORDEN
GO EAST
KIJKEN NAAR DRAGON
ZEGGEN HI AAN DRAGON
DRAGON VRAGEN OVER HULP
DRAGON VRAGEN OVER SLEUTEL
DRAGON VRAGEN OVER ENIGMA
ZEG MAN AAN DRAGON
GA WEST
OPEN GOUDEN BORST
ONDERZOEKEN VAN DE SLEUTEL
NEEM HET
SOUTH
ONTGRENDELEN VAN DE DEUR
OPEN DEUR
NAAR HET ZUIDEN

Dat is alles, ik hoop dat u begrijpt dat het globale concept en de mogelijkheden van deze taal. Het informeren van de ontwerper handleiding is echt een goede bron van informatie, alsmede de kennis van Beginner's Guide.

Laat het me weten als iets niet werkt.

Gerelateerde Artikelen

Hoe maak je een muis-gedreven Menu als EXE met behulp van Windows batchcode

Hoe maak je een muis-gedreven Menu als EXE met behulp van Windows batchcode

Dit leerprogramma zal verklaren hoe maak je een muis gedreven menu uit subs in een gecompileerde EXE te voeren. (dwz de gebruiker kiest menu-opties met een links-muis klikken.) Dit leerprogramma veronderstelt u begrijpen en vertrouwd zijn met element
Hoe maak je een interactieve muziekspeler voor evenementen

Hoe maak je een interactieve muziekspeler voor evenementen

In dit instructable ik zal u vertellen hoe te bouwen van een interactieve muziekspeler voor evenementen om het vermaken van uw bezoekers in uw beursstand.Gewoon dit project hangt af van twee ultrasone sensoren om de afstand tussen de muziekspeler en
Hoe maak je een laag poly spel model kijken veel meer gedetailleerde met behulp van Blender en Gimp

Hoe maak je een laag poly spel model kijken veel meer gedetailleerde met behulp van Blender en Gimp

Dus wil je een spel maar u een computer die niet alle graphics hebt goed aankan en maar je wilt nog steeds om iets dat eruit ziet van de goddelozen. Dit is een methode die ik heb gemaakt up wanneer het proberen om spellen te maken.Een formule ik will
Hoe maak je een Sprite Based spel voor de 3DS en DSi familie

Hoe maak je een Sprite Based spel voor de 3DS en DSi familie

Hallo. Dit is het vervolg op mijn andere instructable. Als u het nog niet gezien, zou dan ik adviseren u om het te zien. Vandaag zal ik u tonen hoe te maken van een sprite gebaseerd spel in Petit Computer. Als u niet wat weet dat betekent, dan laat h
Hoe maak je een houten zwaard eruit als een echte

Hoe maak je een houten zwaard eruit als een echte

niet zou u graag een houten zwaard eruit zien alsof het met staal is gemaakt?Deze tutorial wordt uitgelegd hoe te schilderen van een houten zwaard en maken een reallistic effect hebben.Stap 1: Materialen en zwaard Dit is de lijst van ding u zou moete
Hoe maak je een speelgoed Microscoop (werkt als echte)

Hoe maak je een speelgoed Microscoop (werkt als echte)

ik ga je laten zien hoe ik mijn eigen Microscoop gemaakt, deze hele walkthrough is gewoon de afgewerkte Microscoop die ik heb gedemonteerd gemonteerd weer om u te tonen hoe ik maakte het, alle onderdelen die ik heb gebruikt zijn alle rommel en het gr
Hoe maak je een aangepaste bewerking spel

Hoe maak je een aangepaste bewerking spel

De bediening is een spel die u kunt gebruiken bij het testen van uw hand-oog coördinatie door het verwijderen van allerlei kwaal penningen uit een tekenfilm patiënt zonder het aanraken van de metalen zijkanten van elke sleuf. Sinds de release in 1965
Hoe maak je een eenvoudig Batch spel (trivia!)

Hoe maak je een eenvoudig Batch spel (trivia!)

HalloVandaag ga ik u tonen hoe om een trivia spel met Batch te maken. Aangezien batch soort van beperkte is, kunnen enkele geweldige functies die u van denken kunt niet uitkomen. Dat is gewoon hoe het gaat. Hopelijk zijn mijn stappen, u, eenvoudig en
Hoe maak je een android mobiele spel?

Hoe maak je een android mobiele spel?

Een spel is gestructureerde vorm van spelen, meestal uitgevoerd voor plezier en soms gebruikt als een educatief hulpmiddel. Spelen van spelletjes helpen ons groeien, denken, en oplossingen vinden voor problemen.Dus vandaag ben ik een spel voor androi
Hoe maak je een oude mp3-speler in een flashdrive

Hoe maak je een oude mp3-speler in een flashdrive

Ive besloten om mijn oude mp3 omzetten in een flashdrive evenals zijnde kundig voor muziek beluisteren.Disclaimer:Ik ben niet verantwoordelijk voor schade aan uw computer of mp3-speler. Dit kan als onwettig worden beschouwd in sommige plaatsen. Het k
Hoe maak je een Audio CD-speler uit oude Cdrom

Hoe maak je een Audio CD-speler uit oude Cdrom

Hallo vrienden dit is mijn eerste Project op Instructable.Daarin zal ik u tonen hoe te maken van een Cd-speler uit oude Cd Rom.HET IS ZEER EENVOUDIG GEMAKKELIJK EN GOEDKOOP PROJECT ZELFS EEN 8-10 JAAR OUDE KIND KAN MAKEN.IK HEB MAKEN UIT OUDE DELEN V
Hoe maak je een eenvoudige luidspreker werkt als een batterij aangedreven portale spreker!

Hoe maak je een eenvoudige luidspreker werkt als een batterij aangedreven portale spreker!

Hi! vrienden vandaag kreeg ik de manier om Draagbare luidsprekers waaruit u kunt boom uit muziek in elke bevoegdheid zonder gebruik te maken van een netvoeding van 120volts die dit de eenvoudigste manier is om een draagbare luidspreker! Uw kosten voo
Hoe maak je een magneetroerder die niet als een professionele kost

Hoe maak je een magneetroerder die niet als een professionele kost

ik nodig een magneetroerder voor mijn scheikunde lab, dus ik een goedkoop een dat maakte ziet er bijna als een professionele, maar kost niet heel veel.Het is gemaakt van gerecyclede onderdelen vanaf een oude CD-ROM, een printer motor en dingen van ee
Hoe maak je een console controller werkt als een muis.

Hoe maak je een console controller werkt als een muis.

Deze instructies zal u begeleiden door het proces van het opzetten van een domeincontroller om te worden gebruikt als een muis om uw cursor of ooit als knop van je toetsenbord. U moet een bedrade USB-spelbesturing en een windows-computer.Stap 1: Aans