Stap 7: Schrijf een script om de bedieningsknoppen
Maak een nieuw script en noem het hoofdmenu. Het bestand in de map Scripts en open het in MonoDevelop.
Boolean (true/false) variabelen, één voor elke knop die u wilt hebben in uw menu declareren. Ik heb twee knoppen, dus ik schreef:
public bool isStart;public bool isQuit;
Vervolgens schrijf een functie genaamd OnMouseUp(). Dit wordt geactiveerd wanneer de muisknop wordt losgelaten, dat is een betere manier om het activeren van een knop dan OnMouseDown() omdat het voorkomt de functie dat herhaaldelijk worden uitgevoerd terwijl de muisknop ingedrukt wordt gehouden.
void OnMouseUp(){ if(isStart) { Application.LoadLevel(1); } if (isQuit) { Application.Quit(); } }
Application.LoadLevel(1) ladingen scène nummer 1 van het spel. (Het menu scène moet niveau 0. U kunt wijzigen welke scène is die in bouwen instellingen, onder bestand.)
Application.Quit() stopt het spel, maar dit alleen iets doen zal als het spel geopend als een PC/Mac-toepassing is. Niets zal gebeuren als het spel in eenheid of online draait.