Stap 6: Controleer de tekst kleur veranderen wanneer u de muisaanwijzer op het
Maak een nieuwe map genaamd Scripts in het projectdeelvenster.
Maak een nieuwe CSharp script en noem het MouseHover.
Open het script in MonoDevelop.
Er zijn drie functies in dit script. De eerste vertelt de tekst de oorspronkelijke kleur. De tweede vertelt de tekst kleur wijzigen wanneer de muis is aan te raken, en de derde de tekst om terug te gaan naar zijn oorspronkelijke kleur vertelt nadat de muis niet langer eroverheen zweven is.
void Start(){ renderer.material.color = Color.black; } void OnMouseEnter(){ renderer.material.color = Color.red; } void OnMouseExit() { renderer.material.color = Color.black; }
Het script toevoegen aan elk stuk tekst door het uit het projectdeelvenster naar de 3D tekst objectnaam in de hiërarchie te slepen.
Om het script werkt, moet we versnellers toevoegen aan elk van de stukken van 3D tekst zodat de code weet of de muis is ze aan te raken.
Als u wilt toevoegen een collider, een stuk 3D tekst selecteren in de hiërarchie, ga naar het deelvenster Inspector en selecteer Voeg Component - natuurkunde - vak Collider. De collider vak toevoegen aan elk stuk tekst en check-uit de doos dat zegt "Trigger Is."
Testen of je rode knoppen kleur wijzigen door te klikken op de knop afspelen in het bovenste midden van het scherm en uw muis.