Marmeren doolhoven (of labyrinten) bieden een leuke uitdaging. Hun vele wendingen en valkuilen testen snelheid, controle en nauwkeurigheid van de speler. Tegen het einde van dit instructable u zal hebben opgebouwd een labyrint die zou hebben Daedalus, de beroemde Griekse uitvinder onder de indruk. Ter verhoging van het spelspel, besloten heb ik om het gebruik van een Arduino (want alles beter met een Arduino daarin is). Ik was geïnspireerd om mijn elektrische labyrint na het bekijken van Tomatoskin's awesome instructable maken. Hier is de link naar het origineel: Hoewel Tomatoskin bouwt zijn labyrint met een enkel 2 x 4, heb ik besloten om verscheidene verschillende materialen te gebruiken. Ook, ik vond dat het tijd dat het ouderwetse labyrint had sommige upgrades. Door het toevoegen van een Arduino, 555 timer IC, LEDs en een zoemer was ik in staat om te zetten van de labyrint-ervaring.
Mijn labyrint wordt geactiveerd wanneer de speler naar beneden op de hendel aan de linkerkant trekt. Hierdoor trekt de bal naar het begin van de doolhof en communiceert met de Arduino dat het programma moet worden uitgevoerd. De Arduino schakelt snel, de gele en paarse verlichting die lijn van de omtrek van het labyrint. Omdat de LED-lampen zijn aangesloten in een circuit met een 555 timer, knipperen ze in een afwisselend patroon. Dat wil zeggen, knipperen ze geel, paars, geel, paars, enz. Gelijktijdig, de Arduino Hiermee activeert u een passieve piezo-zoemer die een onheilspellend en mysterieuze melodie speelt. Als de speler met succes de hachelijke doolhof navigeert, worden zij beloond met een overwinning tune. Echter, als ze in een gat vallen, de zoemer speelt een lied van de nederlaag en LEDs onder de doolhof flash rood. Ook gloed de ogen van het Minotaurs op de voorkant van het spel een ijzige rood. Ik omvatte een video van het labyrint in actie hieronder.