De Open Source leren Lab Kit is een conceptuele hulpmiddel voor het ontwerpen van samenwerkend leren omgevingen. Opgevat als een puzzel, worden ruimtelijke begrippen geïntroduceerd op een speelse manier waardoor ze toegankelijk voor architecten, ouders, en vooral de leraren en de studenten die de ruimte zullen gebruiken. Door patroon mozaïekpatroon, specifiek het Cairo patroon in casu is een standaardmodule ingevoerd zodat de herhaalbaarheid van de puzzel. Met name naar de Caïro-patroon ontwikkelt het pentagon als de standaardmodule of tegel via 4-fold symmetrie maken een zeshoek. Deze zeshoeken zijn genest in zowel de horizontale als de verticale as maken van een eenvoudig veld-voorwaarde. Wanneer gecombineerd met programmatische opzet, werkt deze zeshoek met name goed tot een cluster leren met een lab-ruimte geflankeerd door twee studio ruimten toegankelijk via een open samenwerkingsverband ruimte. Het concept van clustering kan worden opgevat als een micro-learning gemeenschap georganiseerd rond een centrale gemeenschappelijke gezamenlijke ruimte die benadrukt dat het leren sociaal is. Door middel van deze fundamentele zeshoek eenheid of cluster, en de invoering van verschillende module typen, een variëteit van variaties en opties zijn mogelijk effectief koppelen van buurten van micro-gemeenschappen opbouwen van een netwerk van gezamenlijke ruimtes.
Het idee van een boxset, of "kit", haalt inspiratie uit Friedrich Fröebel van "giften". Fröebel introduceerde deze geschenken als fysieke objecten om te veroorzaken van een gevoel van verwondering en ontdekking in het leerproces. Dit zijn geen speelgoed, als zodanig, maar geïntroduceerd in fasen als onderdeel van een kind leren ontwikkeling. Onder de vele dingen ontwikkelen deze geschenken ruimtelijke denken meest beroemde een vroege bron van Frank Lloyd Wright's interesse in architectuur en de bron voor vele andere architecten en kunstenaars zoals beschreven in de Norman Brosterman prachtige boek Kleuterschool uitvinden. Deze geschenken brengen een gevoel van verlangen en nieuwsgierigheid in het leerproces als fijn bewerkte objecten, en anderzijds als fysieke objecten voor iedereen te zien en te manipuleren, leren is geen individueel, maar sociale. Ontdekking wordt besmettelijk.
Ontwikkeld met een nieuw besef van ambachtelijke via digitale fabricage, is de Open Source Learning Lab Kit bedoeld om te provoceren nieuwsgierigheid, verlangen en genot maken ruimtelijke ontdekkingen door een gevoel van spelen. Zoals Johan Huizinga heeft ontwikkeld in Homo Ludens, is er betekenis, of iets "at play" in spelen. Volgens Huizinga, spelen transports individuen van "gewone leven" maken een "magic circle". Deze magische cirkel is een omgeving van eigen - play creëert een sfeer. En toch is er structuur, er zijn regels - in feite Huizinga beschrijft deze structuur als essentiële te spelen. Voor de Open Source Learning Lab Kit biedt patroon mozaïekpatroon deze onderliggende structuur, terwijl de vereniging van de programmatische en ruimtelijke opzet is bestemd voor het vervoer van de gebruiker van onze institutionele vooringenomenheid van "school".
Dit spel is veel meer dan de fantasie, bedoeld om uit te breiden ons gevoel van het milieu en de invloed ervan op leren. Geïnspireerd door de Reggio Emilia benadering van onderwijs, na volwassenen en leeftijdgenoten, het milieu wordt De derde leraar. Dit wordt ondersteund door onderzoek in belichaamd en gedistribueerde cognitie en JJ Gibson's concept van affordance: het milieu maakt deel uit van een "ecologische niche" die toelaat en machtigt mensen om te verkennen. In die zin is heeft de Open Source leren Lab Kit een eigen set van digiborden ingebouwd in de precisie van de puzzelstukjes die suggereren en lokken een uitgebreide gevoel van onze leren omgevingen.
Dit instructable zal eerste dekking hoe te spelen in verschillende stappen en krijgen dan in het maken van de puzzel. Als u alleen geïnteresseerd in het maken van de puzzel bent, kunt u doorgaan met stap 4.
Let's play!