Stap 7: Nu de stem...
Ik besloot te beginnen met Asimov's drie wetten van de robotica. Dus opende ik WavePad, een geluid bewerkingsprogramma. U kunt in het Typ woorden en tekst-naar-spraak te krijgen. Zodra ik had de stem die ik graag, ik heb de geluidsbestanden gemaakt voor hen. Ik ben een van de geluidsbestanden verbonden. Ik heb geconstateerd dat de VS1053 module niet van lange bestandsnamen houdt. Het lijkt niet te kunnen om ze te herkennen als ze te lang.
Ik heb een servo-tester programma bijgevoegd. U kunt een potentiometer verbinden met analoge pin 0. Door de pot draaien en kijken de servo en de seriële monitor, kunt u het instellen van de afstanden die u de servo wilt te reizen. Op die manier heb je het niet teveel bewegen en strippen van de versnellingen, of te weinig en een wimpy effect hebben.
Ik heb ook mijn huidige iteratie van het hele programma bijgevoegd. Het is mooi goed commentaar. Als u hebben gekeken naar de Adafruit en Sparkfun tutorials die meegaan met de onderdelen, zou het zinvol. Ik denk echt dat ik kan de code opschonen en optimaliseren van de prestaties. Maar het is waar ik nu ben.
Het wordt een FLASH matrix gebruikt om opdrachten die bewegen van de ogen en verandert de kleur van ogen te geven. Een timer opent de matrix om de 2 seconden van het geluidsbestand en beweegt de servo's en kleuren gewijzigd:
//=====================ARRAY==================================================
/ * 1 = ogen LEFT/RIGHT(4000-900) 2 = ogen omhoog/omlaag (3400-500) 3 = OOGLEDEN OPEN/CLOSE (3400-800) 4 = OOGLEDEN TILT (4900-3800) 5 = rood, 6 = groen 7 = blauw * / FLASH_ARRAY (int, tabel, 2500,2000,800,3800,0,255,0,
Het eerste getal is de waarde van de servo die centra de ogen links/rechts. De tweede centreert hen omhoog/omlaag. De derde ontsluit de oogleden en de vierde centers het ooglid tilt. De laatste drie waarden zijn voor de NeoPixels. Zo stelt het hen op zeer groene om te beginnen.
Ik denk aan loskoppelen van het ooglid tilt servo en twee servo's aanbrengend het voorhoofd om te verplaatsen van de wenkbrauwen. Als we kijken naar een heleboel animatronic marionetten, veranderen de wenkbrauwen de expressie veel. Als u in oogkleur toegevoegd, kan het echt effectief zijn.
************************************
Ik hoop dat ik u voldoende informatie gegeven heb en gegevens die u
je eigen geanimeerde gezicht kon bouwen. Het zou echt leuk om te maken een latex masker gezicht van een schepsel voor Halloween.