Stap 1: De base
Het is stevig genoeg te houden van de hele arm, maar ook bekwaam om te draaien.
Bovendien, het is in de basis dat het elektronisch systeem (Arduino) zal plaatsvinden.
Laten we het analyseren van het ontwerp.
Op de basis (1) is een schijf (2), dat dankzij een motor (3 draait) geplaatst. Het is bedraad met de Arduino board, geplaatst in het passende vak (4). Deze rotatie is doorgegeven met vier pinnen (5) aan een tweede schijf (6), dat is waar de rest van de arm zal liggen. Ten slotte voltooien een behuizing (7) de base.
Hier is de procedure voor het opnieuw maken van het ontwerp: Maak je geen zorgen over het meten van eenheden (mm, cm,...), u kunt het formaat van het hele ding wanneer u klaar bent.
1) de base: Maak een vak van grootte 20 x 22 x 1-eenheden. Maak een cilinder met een straal 9,5 eenheden, aan de ene kant van het vaken aftrekken van het creëren van een circulaire gat 0.5 eenheden diepe vak uitlijnen.
2) de onderste schijf: dezelfde straal (9,5) gebruik te maken van de schijf, hoogte 0.5. Een gat in het midden van de schijf met behulp van een 0.3x0.3 eenheden gebaseerd vak maken. De motor versnelling zal er in past en maak de schijf verplaatsen.
3) de motor: een 3 x 3 x 3 doosmaken. Koppel in het midden van één gezicht een ander vak dat 0.3x0.3x0.9 maatregelen. Het is het bewegende deel van de motor, en het zal worden aangesloten op de schijf.
4) de elektronica: moeten we een doos met Arduino en andere elektrische onderdelen: je maakt gewoon een vak dat meten van ongeveer 4 x 11 x 4 eenheden.
5) de overdracht: de onderste schijf rotatie wordt doorgegeven aan de bovenste schijf via vier pinnen. Slechts vier identieke cilinders van straal 0,5 en hoogte 9 maken en plaats ze symmetrisch naar het midden van de schijf.
6) de bovenste schijf: Maak een cilinder met straal 6 en hoogte 0.6. Plaats het op de top van de vier pinnen.
7) de behuizing: Maak een 20 x 22 x 10 eenheden vak. Selecteer de vier bovenste randen en gebruik van het hulpprogramma filet met straal 4.
Maak een rechthoek die elkaar overlappen op de bodem van de doos worden geconfronteerd, met behulp van de Sketch > rechthoek gereedschap. Met behulp van Sketch > Offset maken een kleinere rechthoek, 1 eenheid aan beide kanten weg te nemen. Gebruik nu wijzigen > diepte met de instelling aftrekken en sleept u de rechthoek voor 5 stuks. Klik ergens in de werkruimte: uw behuizing is nu leeg van binnen.
Met de bovenste schijf als referentie, maak een gaatje op het vak met behulp van de combineren > aftrekken gereedschap.
8) de naam: als elke respectabele project doen, mijn arm heeft een naam. Open het menu aan de rechterkant en selecteer primitieven > Slimme primitieve > tekst. Wanneer is de primitieve lading, wijzigt u de tekst naar "Andy". Daarna formaat en plaats het op het frontale oppervlak van de behuizing.
Gelieve nota: de motor in zijn positie met behulp van een blok verbonden met de elektronische box of aan één kant van de externe box is vastgesteld. Het is niet opgenomen in de afbeelding. Bovendien, de elektronische box moet ten minste één gat, om aan te nemen uit de draden die de motoren met Arduino zal verbinden.
Andy's base is klaar!
In de volgende stap, zal ik het eerste gewricht en sub arm maken.