Stap 7: Een dichtere blik
Laten we onderzoeken de standaardstatus.Eerst zien we de "state_entry" evenement, dat wordt geactiveerd telkens die de standaardstatus is ingevoerd.
SPEAK TO ME!
De eerste lijn in het geval state_entry...
llSay (0, "inschakelen!");
Dit maakt het object spreken "inschakelen!" op channel zero. Wat is kanaal nul? Het is u alle publieke chat op hetzelfde kanaal.
Een puntkomma eindigt de lijn en nog een andere instructie volgt.
llSetColor(, ALL_SIDES);
Hiermee schakelt u de prim aan het helderste tint. Neemt u de textuur van de prim, zou je het zo helder wit, met een textuur, het ziet er "normaal". De drie 1's staan voor de waarden voor rood, groen en blauw, van de tint.
Daarna gebeurt de gebeurtenis met de twee lijnen van opdrachten, het script wacht inactief in gebreke wachten op meer evenementen te gebeuren.
AANGERAAKT DOOR EEN AVATAR
Terwijl nutteloos in de standaardstatus zal vleugjes gebeurtenis "touch_start".
Binnenkant van de "touch_start" is evenement slechts één opdracht:
staat uit;
Dit is een opdracht om onmiddellijk naar een nieuwe staat met de naam "off".
Deze toestand wordt gedefinieerd na de standaardstatus en bijna spiegels die de standaardstatus behalve dat de prim donker blijkt en bij aanraking brengt het script terug in standaard modus. Dus het creëren van een lus.
1. treedt standaardstatus
2. code wordt uitgevoerd in een "state entry"
3. wacht te worden aangeraakt.
4. bij aanraking binnenkomt "staat uit"
5. neemt "staat uit".
5. runs code in "state entry" (Let op in de "off" staat lichaam)
7. wacht te worden aangeraakt.
8. bij aanraking komt van de "standaard" staat.
Waar begint het hele ding.