Stap 3: Wassen / spoelen / Repeat
We hebben nu een script dat wordt uitgevoerd, echter de meeste scripts die u maakt niet de eerste keer dat u hen in werking worden uitgevoerd. Het duurt vele probeert als u fouten corrigeren en verbeteren. Wanneer je op 'opslaan' op een script, compileert de LSL editor"" de code iets die LSL kan begrijpen. Het zal maar stoppen als het een fout heeft aangetroffen.Beugels, haakjes, en puntkomma's moeten perfect op zijn plaats voordat een script kan worden uitgevoerd. Als u nieuw bij programing bent dit kan een van de meest ergerlijke stappen en leiden u naar het schreeuwen van DWIM (doen wat ik bedoel!) Onderdeel van steeds een programing in elke taal is te leren hoe te stappen nauwkeurig te definiëren en het correct typt u deze in de taal die u in werkt. Dus vindt je jezelf schrijven, uitvoeren, dan uw code herschrijven meerdere malen.
Het script aangebrachte uitgevoerd op het moment dat u klap sparen. Als u in de voorraad nemen, het zal "opschorten" wat het deed maar ga terug naar het toen rezzed weer. (Als u niet bekend bent met "nemen" en "rezzing" een object u wellicht opnieuw uw gebouw vaardigheden).
Elke keer dat u opnieuw uw code schrijven kunt u het script opnieuw.
Probeer opnieuw het script op de volgende manieren.
1. Druk op Reset in het script-venster.
2. Selecteer het object en ga je naar TOOLS > RESET SCRIPTS IN selectie
Ook proberen stoppen en starten van het script wordt uitgevoerd via het controleren en unchecking de knop "uitvoeren", of de TOOLS > SET SCRIPTS te niet uitgevoerd IN selectie en vervolgens hulpmiddelen > SET SCRIPTS aan uitgevoerd IN selectie.
Zodra u comfortabel met stoppen, starten en opnieuw een script krijgt, probeer te veranderen de woorden "Hallo Avatar" en zie wat anders kunt u het zeggen... voor goedheid bestwil het PG. houden
WAAROM STOPPEN EN STARTEN
Uitvoeren van scripts in Second Life kunnen een beetje zoals de vaststelling van uw auto... terwijl er 60 km/u naar beneden van de snelweg. Zo moet u manieren om te stoppen met de programma's voor zij anderen kunnen beïnvloeden.
Objecten kunnen houden meer dan eens script en ze zullen allemaal tegelijk uitvoeren. Dit kan op de volgende wijze worden gebruikt. Zeg u een script schrijven dat de kleur van een prim wijzigen om de paar seconden maakt. Je schrijft ook een om er je volgen. Zet ze allebei in één object en het zal u volgen terwijl het veranderen van kleuren!
Dus zeker niet om twee of meer in hetzelfde object voor eenvoud van sake, de volgende voorbeelden wil alle afzonderlijk worden gebruikt.