Stap 6: Invoering van Staten en evenementen
LSL scripts niet uitgevoerd begin tot het einde. In plaats daarvan zal ze zoekt een standaardstatus en wachten op een gebeurtenis. Binnen deze gebeurtenissen, kan er een oproep naar een nieuwe staat.Laten we een script met twee staten met twee gebeurtenissen in elk.
De volledige Code:
======================
//default van de standaardstatus is manditory
{
state_entry() / / loopt elke keer tijd staat wordt ingevoerd
{
llSay (0, "inschakelen!"); object spreekt!
llSetColor (< 1,1,1 >, ALL_SIDES); Hiermee stelt u alle kanten op meest helder
Let op de puntkomma aan het einde van iedere instructie.
}
touch_start (geheel getal total_number) / / een ander evenement met slechts één functie binnen
{
staat uit; Hiermee stelt u het script naar een nieuwe "staat" een begint met "state" uit
}
} / / Deze accolade eindigt het lichaam van de standaardstatus.
staat af / / een tweede staat naast de "standaard"
{
state_entry() / / Dit is uitgevoerd, zodra de staat wordt ingevoerd
{
llSay (0, "uitschakelen!");
llSetColor (< 0,0,0 >, ALL_SIDES); Hiermee stelt u alle kanten zo donker mogelijk
}
touch_start (geheel getal total_number)
{
staat standaard;
}
}
// ---------------end of code ----------------
Een vereenvoudiging van dit zou
standaard
{
kleur instellen aan het licht en als aangeraakt, voer de "off" staat.
}
staat af
{
instellen van de kleur te donker en als aangeraakt, voer de "standaard" staat.
}
Merk op dat na de "standaard" alle nieuwe staten met het woord "staat beginnen". Ook, terwijl het object een textuur heeft, zal de kleur effect de "tint" meer dan de ware kleuren.