Stap 2: Uitvoeren van uw eerste Script
Men begint traditioneel door het schrijven van het kleinste programma mogelijk af te drukken "hello world". Sinds LSL alleen binnen objecten draait, moet u weten hoe een object maken en zet een script binnen het.U moet op het land waarmee gebouw. Uw eigen land of land waarvoor u gemachtigd bent om op te bouwen zoals een zandbak. Klik met de rechtermuisknop op de grond en kies 'Maak aan'. (voor één knop macs gebruik command + klik)
Standaard ziet u het pictogram van een "toverstaf", waarmee u kunt klikken en een kubus te maken op de grond.
Ga je automatisch "bewerken" modus en een edit-venster zal verschijnen.
(Opmerking: om een script te plaatsen in een bestaand object, klik met de rechtermuisknop en klik op bewerken om de edit-venster te openen.)
In de edit-venster ziet u wellicht een knop "meer >>>" klikt u op het onthullen van vijf tabbladen gemarkeerd algemene, object, functies, inhoud en textuur. Klik op "inhoud".
Dit venster toont de inhoud van een object die kan houden van scripts, Dubb, zelfs van andere objecten. Druk op 'nieuw script' een nieuw script toevoegen.
Dit zal de LSL-editor met een standaardscript openen. Deze editor zal kleurcode uw syntaxis en één of andere info over zoekwoorden wanneer u houd uw muis over hen. Daarbij zal zij ook fundamentele syntaxiscontrole.
Voordat de code uit te leggen, laat draaien. Druk op "opslaan" en sluit uw bewerkingsvenster (niet het LSL editorvenster).
Moet u de woorden "Hallo Avatar" uit "object"
Als u het object aanraakt, zal het zeggen "Geraakt."
(zorg ervoor dat de "bewerken" venster gebouw is gesloten voor ontroerend om te werken.
Gefeliciteerd! U hebt gecompileerd en uw eerste LSL script uitvoeren!