Stap 7: compleet!
Als een overzicht van ons gehele project, laten we uitleggen het spel dat we zojuist hebt gemaakt. Wisselen van inschakelen wissel voor op, vervolgens terug naar off begint het hele spel. Na het wisselen van de schakelaar inschakelen als zodanig, we hebben gedraaid op een enkele LED licht voor de speler en het is nu aan die persoon op de overeenkomstige knop van het licht dat ingeschakeld. Als de juiste knop wordt ingedrukt binnen de toegewezen tijd, dan een nieuw "random" licht wordt aangestoken omhoog en weer de speler moet druk op de correcte overeenkomstige knop binnen het tijdsbestek. Als de speler is niet op de juiste knop binnen de toegewezen tijd, dan het spel is voorbij en de inschakelen schakelaar moet opnieuw worden toggled om opnieuw te spelen. Houd in gedachten wel, dat het oorspronkelijke doel was om de volledige versie van de Simon Electronic spel. Echter zoals eerder vermeld, als gevolg van de toegewezen tijd frame moesten we het voltooien van dit project, we waren niet in staat om in te voegen de hele reeks aspect van het spel van Simon verhogen. Dientengevolge, onze versie van het spel van Simon trachten opwaarts zijnde meer als een spelletje 'Whack-a-Mole'. Het zal tot u klaar bent met de toenemende volgorde aspect als u opnieuw het spel Simon (hint: Probeer een FIFO).
U bent nu gedaan en gemaakt van een spel met behulp van VHDL! Wij hopen dat u genoten van het maken van dit spel en dat onze instructies nuttig zijn voor jou waren. Als een herinnering was waardoor dit spel een grote prestatie gezien het feit dat het spel van Simon in feite het eerste videogamesysteem was. Veel van ons, waaronder ikzelf, gaan in digitale ontwerp in de hoop van een dag werken aan interessante projecten in de toekomst (d.w.z. ontwerpen van videogames, werken voor Apple, enz.). Door herscheppen van dit spel, volgende je in de stappen van de geschiedenis van hoe alle van deze revolutionaire technologie kwam.