Kort overzicht:
Ik noem deze "LED Pong". Ik bouwde het van kras en ik het ontwerp gebaseerd op een 1-meter strip van individueel adresseerbare LEDs en een Arduino Uno. Pong was een van de eerste video arcade games ooit gemaakt. Het werd uitgebracht door Atari in 1972 en als u onbekend met het bent, deze video geeft een goed overzicht van de gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=pDrRnJOCKZc
Inleiding:
Na mijn ontwerp is niet voor de zwakkeren van hart, tenzij u van plan te hebben printplaten vervaardigd, moet u beschikken over uitstekende soldeer vaardigheden. U moet ook een heleboel tijd, geduld en wat geld. Dit project kostte me ongeveer 6 maanden aan te vullen (maak je geen zorgen, u kan het waarschijnlijk eindigen in een paar weken als je gemotiveerd) en ik besteed ongeveer 60 dollar op delen. U kunt echter het project om te pak je behoeften (en geld te besparen). Als u niet dat alle toeters en bellen wilt, kunt u ze gewoon weglaten! In feite is dit project moet echt alleen een Arduino, twee knoppen en de LED-strip te werken! Alles is gewoon extra.
Ik heb dit Instructable verdeeld in twee delen: het eerste deel heeft betrekking op het aspect van het gebouw en de tweede is een diepgaande blik op de software-kant van het project. Ik zal het doen van de diepgaande uit te leggen (dat wil zeggen de meeste Hoe shift registreert werk) in deel 2. Ook leerde ik mezelf hoe doen de meeste programmatuur zodat mijn manier mogelijk niet de beste manier om iets te doen. Als u van een betere manier weet om een functie code, laat het me weten in de commentarensectie!
Het is een goed idee om te testen van de componenten (LCD, LED-strip, enz.) voordat en nadat u ze hebt geïnstalleerd. Om dit te doen moet u de nodige libraries installeert en laadt u het voorbeeld uit de juiste bibliotheek. Ik bieden links naar de bibliotheken en vertellen u hoe ze te installeren in stap 9: "Deel 2: Software".
Een laatste opmerking: als u problemen ondervindt, check out stap 19: "Problemen oplossen, problemen oplossen en meer problemen oplossen" voor een aantal ideeën over hoe problemen op te lossen. Ook, zorg ervoor dat frequente stap 20: "Updates" voor eventuele updates/upgrades die ik in de toekomst doen.
Hier is een index voor gemakkelijke navigatie:
1. operatie
2. deel 1: Hardware
3. base en LED-Strip
4. scoreborden
5. DE LCD
6. Arduino Shield
7. montage alles op het bord
8. knoppen
9. deel 2: Software
10. initialisatie/Setup
11. hoofdfunctie
12. color Wheel functie
13. chaseForward en chaseReverse
14. player1Celebrate en player2Celebrate
15. rainbowCyclePlayer1 en rainbowCyclePlayer2
16. selectScore
17. shift1 en shift2
18. definitieve nota 's
19. oplossen van problemen, probleemoplossing en meer probleemoplossing
20. updates