Welkom! Dit is een instructable maken een eenvoudige VHDL spel met behulp van LED's en knoppen dat we PushPace genoemd. Voordat we verder gaan, is hier de achtergrond en de inspirator van het spel.
Achtergrond Als je bent opgegroeid in de 90 's, zijn we vrij zeker van dat u met de klassieke Simon elektronische spel gespeeld. In de jaren 90 die waren er destijds een PlayStation 4s of X-Box 1s rond niet, dus we moesten vinden andere manieren om de tijd toen we verveeld waren. Oorspronkelijk uitgevonden door Ralph Baer in 1978, de Simon elektronische spel wordt beschouwd als het eerste videogamesysteem.
De Simon-spel is een spel van geheugen, om hem kort. Het spel heeft vier verschillende kleurknoppen; deze knoppen zijn rood, blauw, geel en groen. Wanneer het spel begint, zal deze knoppen oplichten in een willekeurig patroon. Jouw taak is om dat patroon in dezelfde volgorde opnieuw door te drukken op de knoppen die overeenkomt met de lichten die werden verlicht. Het spel wordt moeilijker naarmate de tijd vordert als het patroon langer wordt en uw tijd om te reageren korter krijgt. Als u op de verkeerde knop op elk gewenst moment drukt, is het spel voorbij.
Gelieve er rekening mee, vanwege tijdgebrek, onze fractie was alleen in staat om opnieuw het Simon spel tot een bepaald punt. Meer in het bijzonder, mist ons project de volledige reeks karakteristiek van het originele spel van Simon. Waar als het origineel Simon spel verschijnt lichten in een stijgende rij elke draai, onze spel toont alleen een enkele LED per beurt. De gebruiker moet nog steeds druk op de knop die overeenkomt met de LED die was verlicht, maar de volgende beurt zal nogmaals alleen weergegeven een licht en in plaats van twee lichten. Als een resultaat, het spel in dit instructable is meest vergelijkbaar met de "Whac-a-mole" gemaakt door Kazuo Yamada in 1975. De geest voor het grootste deel van het gebouw deel van dit spel was echter te herscheppen van Simon. Daarnaast is Whac-a-Mole in principe geen Simon spel met slechts één keuzerondje tegelijk? Het klassieke spel Whac een mol is een echte test van de hand-oog coördinatie en snelheid.
Studenten op Cal Poly, San Luis Obispo, verplicht één van onze cursussen dat we een elektronische spel voor een afstudeerproject. Op het einde vertegenwoordigt ons spel meest Whac-a-Mole gemaakt in 1975. Bent u een liefhebber van digitaal ontwerp en een fan van videogames, is het raadzaam dat u zelf het spel Simon bouwen, want het is een erg leuk en leerervaring. U betaalt op de top van dat, eer naar een historische apparaat die in het bezit van historische gevolgen over de toekomst van de video game-industrie. Dit instructable aandelen de ervaringen we had herscheppen van dit spel, alsmede helpt u bij het opnieuw maken op uw eigen zodat u ook van deze ervaring profiteren kunt.
Hieronder hebben we stap voor stap instructies voor het maken van PushPace (onze versie van de Whac-a-Mole) op een bord Nexys 2; Wij hopen uw zoeken onze instructies nuttig en dat u geniet van herscheppen van dit spel.