VHDL spel: LED - knop duwen Game Instructable (2 / 7 stap)

Stap 2: Overzicht en verdeling van VHDL Modules

De VHDL achter dit spel kan worden gesplitst in twee verschillende Staten: status weergeven en te wachten staat. Het idee achter de weergavestatus is een warm LED output voor een bepaalde hoeveelheid tijd te nemen een signaal. Makkelijk genoeg toch? Voor deze procedure gaan we nodig een LFSR, teller en multiplexer (MUX). Aan de onderkant van deze pagina is een uitleg van elk onderdeel en het vhd-bestand voor elk gekoppeld is.

Daarnaast is de status van de wait nog eenvoudiger! De wacht moeten kunnen nemen van een waarde uit de LFSR en vergelijk deze met de knop die wordt geduwd door de gebruiker. Dus, de status van de wait is een decoder die signaal afgeven zullen wanneer de juiste knop wordt geduwd aan de respectieve LED.

Hieronder is een lijst van de componenten en hun functie voor het spel.

LFSR (Linear Feedback Shift Register) - een blok die zal "willekeurig" Genereer een getal elke klokcyclus. In plaats van een vooraf gedefinieerde set van bewegingen, is de LFSR een uitstekende manier om te houden van het patroon psuedo-random. Het nummer dat de LFSR uitgangen komt overeen met de LED verlicht.

Teller - de teller van doel is te tellen voor een bepaalde hoeveelheid tijd en het doorgeven van een signaal wanneer u klaar bent. Hoewel het klinkt simpel, is dit het brein van het hele spel. De besturingselementen van de teller hoelang de LED wordt aangestoken omhoog en hoe lang de speler moet druk op de overeenkomstige knop. De teller is zeer belangrijk omdat het is aangesloten op de display en wachten staat.

Multiplexer (voor de weergavestatus) - deze module in de weergavestatus moet kunnen opslaan het gegeven getal uit de LFSR en display dat nummer op de LEDs, zolang de teller gaat. Wanneer de teller is klaar, zal de mux om het even wat niet weergegeven op de LEDs.

Decoder (voor de status van de wait) - deze module is het eenvoudigst uit allemaal! De decoder de functie is het ontvangen van een aantal van de LFSR en controleren als de juiste knop wordt geduwd door de gebruiker. Als de knop en het aantal overeenkomen, dan een signaal opnieuw wordt gegenereerd. Hierdoor kan het spel te cyclus opnieuw en een nieuwe LED te tonen.

Gerelateerde Artikelen

Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Snake Game

Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Snake Game

We laten zien hoe een Arduino gebaseerd Bi-color LED Matrix Tetris spel kan worden gebouwd in ons laatste instructable. We waren heel verrassing het werd gekenmerkt op de homepage van Instructables en vrij een handvol favorieten hebt opgeslaen gedure
Herstellen van een gebakken LED-knop

Herstellen van een gebakken LED-knop

bij het werken op mijn presentator project ik saai knoppen vervangen door LED knoppen van sparkfun.com.http://www.Sparkfun.com/products/10441Maar er was geen spanning aangegeven en ik niet voorzichtig genoeg. testen op 3V was ok, maar 3.2 bleek te ve
PS3 Controller trillingen LEDs (+ knop ontstekingsfouten fix)

PS3 Controller trillingen LEDs (+ knop ontstekingsfouten fix)

Als je PS3 begint te duwen 4-5 jaar van gebruik, zijn uw domeincontrollers geneigd om te beginnen misdragen; knoppen start op mysterieuze wijze duwen zichzelf of duwen elkaar en soms hardnekkig weigeren te registreren een pers helemaal. Hier mijn bep
LED Mod Your Game Boy Color

LED Mod Your Game Boy Color

dit Instructable documenten een koel mod die u aan uw Game Boy Color toevoegen kunt hieraan nette blauwe verlichting effecten! En, natuurlijk, u beter niet kwetsen uw lichaamsdelen of uw Gameboy, want ik ben niet ter vervanging van een van hen. Maar
Microcontroller Tutorial deel 10: Creëren van een spel (de knop spel)

Microcontroller Tutorial deel 10: Creëren van een spel (de knop spel)

Nu zijn we klaar om toe te passen wat we weten en maken een daadwerkelijke spel. Het spel zal bestaan uit een aantal drukknoppen en twee sets van LEDs (2 rijen van 7). Het doel van het spel is om te zien die tussen twee mensen kan duwen hun knop de m
Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Tetris Game

Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Tetris Game

Een van de elektronica DIY kit jolliFactory kwam omhoog met is de Bi-color LED Matrix Driver Module Kit. Deze module is ontworpen om kunnen keten-zodat u kan serieschakeling de modules samen aan het aantal modules moet u past bij uw project.De volgen
Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Pong Game

Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Pong Game

Hebben we twee game project instructables tot nu toe met behulp van de jolliFactory Bi-color LED Matrix Driver Module DIY kits die we ontworpen. Deze LED Matrix-module is ontworpen om kunnen keten-zodat u kunt serieschakeling de modules samen aan het
LED Matrix met Game Controller - een eerste Project

LED Matrix met Game Controller - een eerste Project

dit project werd gebouwd voor mijn inleidende elektronica-klasse aan de University of Waterloo in Canada.  Dit was mijn eerste kennismaking met elektronica en daarom mijn eerste project.Ga als volgt te werk als u wilt bouwen een array van 16 x 16 LED
K'Nex Mini basketbal Arcade Game (instructies)

K'Nex Mini basketbal Arcade Game (instructies)

hier zijn de instructies voor de K'nex basketbal spel!Aantal stukken:StavenGroen: 12Wit: 231Blauw: 433Geel: 118Rood: 21Grijs: 5VerbindingslijnenGrijs (Single): 16Oranje: 11Rood: 6Groen: 4Zilver: 406Geel: 74Blauw: 102Wit: 29AndereSpacer (blauw): 6Spac
Een spel/skip knop toevoegen aan uw standalone cd-rom-station

Een spel/skip knop toevoegen aan uw standalone cd-rom-station

als u wilt maken van een CD-speler uit een oude cd-rom-station (Bekijk hier) maar het station niet een PLAY/SKIP-knop op de voorkant hoeft... Dont wanhoop, kunt u toevoegen aan de meeste Cd-stations, >>>> Lees verderStap 1: Tools n StuffTOOLS:
Loper spel in VHDL

Loper spel in VHDL

Wij zijn studenten van de EE/CPE op Cal Poly, San Luis Obispo, in een digitaal ontwerp klasse onderwezen door Professor Andrew Danowitz. Voor onze laatste project waren we belast met het maken van een elektronische spel met behulp van de Nexys 3 FPGA
Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Flappy Bird Game

Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Flappy Bird Game

We hebben een flink aantal projecten met behulp van de Bi-kleur (rood en groen) LED Matrix Driver Module kits van jolliFactory gebouwd en ze hebben gepubliceerd als instructables hier. Elk van deze modules twee MAX7219 Display Driver ICs gebruikt voo
The Instructables University Game

The Instructables University Game

Ik had niet gepland op het invoeren van de "How to play wedstrijd" want ik niet echt een gameconsole ben. Na het nadenken, kwam ik met The Instructables Universiteit Game. Ik heb geprobeerd om mijn volwassen zoon aan bij de pret hier, maar zijn
LED Pong

LED Pong

Kort overzicht:Ik noem deze "LED Pong". Ik bouwde het van kras en ik het ontwerp gebaseerd op een 1-meter strip van individueel adresseerbare LEDs en een Arduino Uno. Pong was een van de eerste video arcade games ooit gemaakt. Het werd uitgebrac