Stap 8: Modeling - faciale kenmerken
Met mijn pompoen geregeld, moest ik nu model van mijn verschillende gezichts functie-opties. De vaardigheden die ik heb gebruikt zijn zeer gelijkaardig aan wat wordt geïllustreerd in de "Blender 2.6 Modeling Curves" tutorial door Olson indien hij bewijst hoe op te sporen een logo uit een afbeelding en maken het tot een 3D-object.
In mijn planning fasen, die ik had gedaan een mockup voor mijn gezicht met behulp van de indexkaarten en een Sharpie. Ik heb gewoon gescand dat handwerk in en dan gebruikte ik het als de achtergrondafbeelding van een nieuw project van de Blender (onder de sectie van de Achtergrondafbeeldingen van het rechter paneel). Na het toevoegen van de achtergrondafbeelding, is het zichtbaar wanneer je volgens de Ortho Top bent (die je kunt krijgen om door te gaan naar Beeld -> Top en vervolgens Beeld -> Persp/Ortho).
Ik gebruikte een combinatie van Add -> Curve -> Bezier-curven te traceren uit mijn gelaatstrekken. Als zijn niet vertrouwd met Bezier-curven, ik adviseer hoogst Olson van video.
Voor sommige van mijn bochten waar ik symmetrie, bijvoorbeeld mijn mond opties wilde, ik slechts de helft van het object getraceerd en een Spiegel Modifier gebruikt om deze te kopiëren.
Voor eenvoudige dingen, zoals de klassieke Jack-O-Lantern driehoek ogen en neus, ik enige tijd opgeslagen en gebruikt Add -> Mesh -> cirkel. Wanneer u een nieuwe cirkel toevoegt, kunt u het aantal hoekpunten in het linker paneel. Een cirkel met 3 hoekpunten — yup, driehoek!
Bezier-curven hebben een ingebouwde diepte -eigenschap. Het is verleidelijk om het te gebruiken. Echter ik heb gevonden die neigt om dubbele hoekpunten en de gevreesde niet-variëteit randen (randen die geen verbinding maken met twee gezichten) te maken wat betekent extra werk te maken van uw object afdrukbare.
Ik heb beter geluk met de curve in het Object modus te selecteren en Object -> Convert to -> Mesh van Curve/Meta/Surf/tekst wijzigen mijn 2D Bezier-Curve aan een eenvoudige mesh gonna.
Toen ik overgeschakeld naar de modus bewerken , deed een Selecteer allen op de hoekpunten en ging naar Mesh -> gezichten -> maken rand/gezicht om ze te maken in een gezicht.
Zodra ik had een gezicht, ik ging naar de diepte -> regio in het linker paneel en geëxtrudeerde het omhoog te maken 3D.
Toen ik van alle elementen van mijn gezicht in mooie kleine objecten, ging ik naar bestand -> exporteren om ze om te exporteren. STL opmaken welke ik kon hen in mijn andere pompoen project importeren.