Stap 6: Modeling - circulaire tong en groef verbindingen
Mijn ronde tand en groef verbindingen zijn een ander groot voorbeeld van de Booleaanse Modifier. Zowel de verslaafd "groove" en mijn "tongue" waren gewoon een aantal cilinders van elkaar afgetrokken.
De "tong" deel was gemakkelijk — het was gewoon een kleine cilinder afgetrokken van een groter exemplaar.
De "groove" was een zeer soortgelijk procédé, maar met veel weglatingen. Mijn basis cilinder was afgetrokken door een aantal schijven (die zelf waren cilinders afgetrokken van cilinders).
Zoveel dimensionering van de cilinders, het moeilijkste deel was het bepalen van de diameter van de stukken die nodig is om te verbinden met de binnenkant van de pompoen. Deze maten moest worden precies.
Om te bepalen die eerste maten, ik mijn pompoen object geselecteerd en overgeschakeld naar de Bewerkingsmodus. Ik ging binnen mijn pompoen (misschien moet u Beeld -> View Persp/Ortho om te zien in uw objecten in-/ uitschakelen) en ik had deze leuke bezienswaardigheden hoffelijkheid van die ik al uit de pompoen gesneden plakjes. Deze segmenten zijn bijzonder passend omdat ik mijn tong en groef stukken wilde te zitten flush met die bezuinigingen. Aangezien mijn pompoen was gecentreerd op X = 0, Y = 0, Z = 0, kon ik klik op een hoekpunt dat direct op de X- of Y-as was (aka X 0 of Y was 0) en was gelijk met mijn segment door de pompoen. Dan is de andere waarde (Y voor X en X voor Y) zou de straal van wat mijn verbindingslijn stuk moest worden. De diameter was gewoon tweemaal.
Vroeg in mijn ontwerpfase, had ik al besloten op mijn metingen van de aansluitende stukken, dus zodra ik wist dat die eerste twee cruciale diameters, alles druppelde naar beneden. Bijvoorbeeld, ik wist dat ik wilde mijn tong invoegen als 4 mm lang. Zodra ik de buitendiameter van mijn tong vastbesloten, ik wist dat de cilinder die zou worden gebruikt om de binnenkant uitgesneden zou 8 mm kleiner in diameter.