Stap 11: Modeling - snijden van het deksel
Het laatste deel van mijn pompoen was het maken van de deksel. Nog een andere toepassing van de Booleaanse Modifier, maar dit keer een kleine draai. Ik gooide ook in de doorsnedebewerking.
Ik begon door te doen een Mesh -> Add -> cilinder zelf een sjabloon maken. Ik ging door en geschaald van een grootte van de cilinder groter. Hierdoor zou dat de bezuinigingen zou worden gedraaid. Op die manier, ook al er weinig verschillen/marge van fout opgetreden bij het afdrukken waren, ik kan rustig slapen het deksel nog zou passen.
Zodra ik mijn "Cutting cilinder" gemaakt, plaatste ik waar ik wilde de deksel op mijn pompoen snijden en ik gebruikte de "Objecten dupliceren" optie in de werkbalk van de links om een exacte kopie op dezelfde plek.
De eerste snij cilinder geselecteerd en toegevoegd een Boolean Modifier. Deze keer, echter heb ik geselecteerd "snijden" voor de operatie. In plaats van af te trekken van de cilinder van de pompoen, "Snijden" geeft als resultaat de plaatsen waar beide objecten bedekken. Als u bekend met een Venn-diagram bent, zou het snijden operatie terugkeer gewoon de kleine splinter waar twee cirkels elkaar overlappen.
Wanneer dat modifier was toegepast, werd mijn cilinder omgevormd tot een mooi deksel gevormd stuk die overeenkomt met de top van mijn pompoen.
Maar mijn pompoen object onveranderd was en nog steeds een volledige bol. Dat is waar onze kopie van de snij cilinder in het spel komt. Ik heb mijn pompoen object geselecteerd en vervolgens heb ik een Boolean verschil Modifier om te aftrekken van de cilinder van mijn pompoen. Wanneer toegepast, had mijn pompoen een gat in het de exacte vorm van het deksel.