Stap 4: C-code met behulp van de SDK-hulpprogramma van EDK
De code is opgezet als
volgt:
1. initialisatie
Alle randapparatuur zijn geïnitialiseerd en ingangen als uitgangen afhankelijk van hun doel. Bovendien beginwaarde ligt waar nodig. De randapparaten geïnitialiseerd zijn: LEDs DIP-schakelaars, PixelController (dit randapparaat schrijft gegevens in beeld RAM-geheugen), RGBout (kanaal 2 is geschikt voor het dimmen van controle).
2. de initialisatie van het beeld RAM
De afbeelding RAM wordt geïnitialiseerd als achtergrondafbeelding. De indicator afbeelding wordt ingesteld.
3. de oneindige lus
In de oneindige lus bevinden zich twee for-lussen voor het indexeren van alle pixels van de indicator. Aan elke pixel is toegepaste rotatie matrix na het zelfde concept die eerder werd getest in Matlab. De rotatie matrix methode heeft één nadeel. Niet alle pixels van de gedraaide indicator zullen worden gedekt door de afbeeldingspixels indicator, maar weinigen van achtergrondafbeelding. Ter compensatie van deze bug, heeft de toegepaste rotatie-matrix een iets andere hoek.