Stap 1: Grafische Controller voor LCD
Gebaseerd op het LCD-gegevensblad, werd een vhdl-code uitgevoerd om te controleren de LCD elke pixel.
- Eerste stap is om te synchroniseren van alle signalen te kunnen om een kleur helemaal over het scherm weer te geven.
- Tweede stap was het een statische afbeelding weergegeven.
- Laatste stap moest aanpassen van de grafische controller voor wordt gecontroleerd door de micrcontroller. De basis grafische controller signalen zijn RGB, gegevens klok, TFT inschakelen, display ON, klok en dimmen voor het beheersen van de intensiteit van de achtergrondverlichting. Alle vorige signalen zijn uitgangen met uitzondering van de klok die wordt ingevoerd. De signalen die nodig zijn voor interfacing met zowel de micrcontroller als afbeelding BRAM zijn: RGBin (input), plicht cycle(input), address(output), lines(output) en columns(output).
Adres signaal stuurt het huidige standpunt van de pixel, dat een getal dat afhankelijk van de huidige regel- en kolomsjablonen aan het blok RAM waar de afbeelding is moet worden weergegeven is opgeslagen. Het geheugen van BRAM stelt de uitvoer met de waarde in die geheugencel. RAM geheugen uitgang is aangesloten op de RGBin.
Regels en kolommen worden gebruikt voor debug alleen en zijn aangesloten op een van de randapparatuur van de uBlaze genaamd LinesColumns.
Opmerking: Het .vhd-bestand voor grafische controller is in het archief van de Nexys4XPS in de map pcores.