Stap 4: Een Menu maken
1. u moet nog steeds binnen de teksteditor. Als u niet bent, navigeert u naar de programma-editor door op PRGM en pijl rechts richting bewerken, kies vervolgens uw programma ASHAPE.
2. starten met het maken van een menu door PRGM nogmaals in te drukken. Dit zal omhoog het systeemmenu waar u opdrachten of functies kunt brengen. PIJL omlaag tot u Zie Menu (. In dit menu die kunt u ook navigeren naar de opties gebruik te maken van de getallen aan de linkerkant van elke functie, kiest in dit geval C (ALPHA + PRGM) het Menu (optie.
3. volgende, we willen maken van de mogelijkheden voor de gebruiker te gebruiken. De eerste parameter moeten we zoeken is de naam menukaart. In dit geval het zal noemen we het een vorm kiezen. De volgende parameters zijn de opties in onze menu zoals: driehoek, vierkant en cirkel. Dit komt overeen met de labels die u hen geeft. DRIEHOEK heeft het label T, vierkant heeft het label S, en cirkel draagt het label C. U moet het opmaken van de menufunctie die als volgt:
Menu ("Kies een vorm", "Driehoek", T, "vierkant", S, "Cirkel", C)