Stap 5: Maak variabelen met behulp van input verklaringen
1. laat de focus alleen op één formule voor deze stap. Voordat we in de variabelen springen, moeten we koppelen uw menu aan waar wij uw formule schrijven. Om dit te doen, druk op PRGM en pijl naar beneden totdat u Lbl ziet. U kunt ook de sneltoets gebruiken door op 9 te drukken. Daarna nodig hebben wij om door te geven van uw label driehoek, die we gedefinieerd in uw menufunctie, die is van T. Het moet er zo uitzien:
LBL T
2. vervolgens maken we moeten input verklaringen voor uw variabelen, in dit geval, basis en hoogte van een driehoek. Druk op PGRM en pijl naar het I/O-menu. De eerste optie wordt ingevoerd. Druk op ENTER om deze functie te gebruiken.
3. de eerste parameter die we moeten geven uw ingangsfunctie is de naam van uw variabele. De naam mag niet tussen aanhalingstekens. Na een komma, moet u het een korte naam geven of variabele, we kunt B voor BASE en H voor hoogte.
Input "BASE =", B
Input "hoogte =", H
4. verder stap 2 en 3 op dit hoofdstuk tot u al uw variabelen die worden gedeclareerd. Uw programma moet als volgt uitzien:
PROGRAMMA: ASHAPE
Menu ("Kies een vorm", "Driehoek", T, "vierkant", S, "Cirkel", C)
LBL T
Input "BASE =", B
Input "hoogte =", H