Stap 6: Schrijven en weergeven van uw formule
1. Wanneer u hebt met succes uw input verklaringen die uw variabelen redden zal gedeclareerd, moeten wij om te schrijven van uw formule voor het berekenen van de oppervlakte van de huidige shape. Schrijf de formule, maar houd in gedachten wat variabelen die u hebt gedeclareerd.
2. nadat de formule is geschreven dat wij wilt opslaan in een andere variabele. Druk op de STO > en kies vervolgens een willekeurige variabele te gebruiken, maar houd in gedachten dat deze moeten uniek zijn in het hele programma.
3. vervolgens, moeten we weer te geven van uw antwoord. Druk op PRGM en pijl naar het I/O-menu. De derde optie, Disp. Typ vervolgens de variabele die u opgeslagen uw formule in.
4. het laatste wat dat we moeten doen is voorkomen dat blijven, zal anders het programma blijven op de volgende formule van de shapes. Druk op PRGM en pijl omhoog totdat u Stop. Ook kunt u de snelkoppeling F (ALPHA, COS). Uw programma eruit:
PROGRAMMA: ASHAPE
Menu ("Kies een vorm", "Driehoek", T, "vierkant", S, "Cirkel", C)
LBL T
Input "BASE =", B
Input "hoogte =", H
. 5 * B * H -> A
DISP A
Stop