Pong op de PIC XGS (34 / 36 stap)

Stap 34: Pong - Gamepad Input

De theoretische analyse van zowel de speler input en AI weggelaten van een sleutel, maar intuïtieve, begrip: de peddels moeten niet verplaatsen scherm. De botsingdetectie ervoor gezorgd de bal niet buiten het scherm van het spel zou gaan, maar de volgende stap is om ervoor te zorgen dat de speler en de AI niet buiten deze dezelfde grens bewegen. Door te beweren dat de peddels binnen de grenzen van het scherm blijven, speler frustratie tot een minimum wordt beperkt en er wordt geen poging gedaan om objecten buiten het zichtbare scherm te tekenen. Grafische kunst wagenmenner kunnen niet expliciet gecontroleerd dat de locatie een geldige waarde, is zodat de grafische functies probeert kunnen te schrijven naar geheugen buiten de video buffer.

De oplossing is hetzelfde voor zowel de speler als AI: voordat u probeert te verplaatsen van de peddel, gewoon beweren dat de peddel niet aan een bepaalde rand van het scherm is. Aangezien de peddels alleen verticaal bewegen kunnen, zijn er slechts twee gevallen. Stel dat de peddel probeert te verplaatsen naar boven. Controleer voor het wijzigen van de logische locatie, de y-coördinaat. Als dit 0 is, dan is de peddel is momenteel raaklijn aan de bovenkant van het scherm en niet omhoog meer moet verplaatsen.

Dat laat het geval waar de peddel naar beneden beweegt. Aangezien de hoogte van de peddel een constante is, h, vervolgens het laagste punt voor de linker bovenhoek moet (x, Y - h), waarbij x de horizontale dekpunt voor de peddel en Y de schermhoogte is. Te gaan lager zou betekenen de peddel is niet alleen tangent, maar elkaar kruisende, met de onderkant van het scherm.

Nu, voor sommige verser inhoud. De game input moet worden ingeklemd tussen ball beweging en de botsing detectiecode, maar er is geen relatie tussen de AI-code en de input spelcode. De stuurprogramma's, bieden weer, een leuke functie voor het verwerken van de gamepad input op de PIC XGS. De Gamepad_Read()-functie neemt een constante als een argument dat welke gamepad bepaalt te lezen (GAMEPAD_0 of GAMEPAD_1) en geeft als resultaat een getal dat aangeeft welke knop wordt ingedrukt. De enige knoppen die nodig zijn voor dit spel zijn de omhoog en omlaag knoppen op de D-pad, vertegenwoordigd door GAMEPAD_UP en GAMEPAD_DOWN, respectievelijk.

Gebruikt een instructie switch om te lezen van de inbreng, voor elk geval, is het enige ding om te doen te passen p1_y op de juiste manier, met een kink in de kabel. Zoals de AI peddel, moet de peddel niet roll off van het scherm. De oplossing is het exact hetzelfde, eenvoudig te controleren om er zeker dat er nog ruimte om te bewegen de peddel vooraleer u p1_y. De input spelcode eruit:

 switch (Gamepad_Read(GAMEPAD_0)) { case GAMEPAD_UP: if (p1_y != 0) p1_y--; break; case GAMEPAD_DOWN: if (p1_y != SCREEN_HEIGHT-PADDLE_HEIGHT) p1_y++; break; } 

Gerelateerde Artikelen

Interactieve LED Beer Pong tafel

Interactieve LED Beer Pong tafel

Maak uw eigen interactieve LED Beer Pong tafel!Dit instructable zal u door alle stappen te begeleiden om het maken van een one-of-a-kind bier pong tafel compleet met kopje opsporen van RGB peulen, automatische bal sluitringen, een 32 x 12 ping pong b
Handheld Pong & Invaders op de goedkope (Arduino compatibel)

Handheld Pong & Invaders op de goedkope (Arduino compatibel)

Een retro hand-held gaming systeem goedkoop genoeg voor een kids' project. Mogelijk? Absoluut! Breng enkel op de kracht van Arduino en goedkope Chinese onderdelen!Dit project werd ontworpen als een soldeer project voor een groep van half-een-dozijn 9
Hoe maak je een ping pong ball gun

Hoe maak je een ping pong ball gun

ben je moe van office/klas/achtertuin oorlogen zonder stijlvolle of efficiënte wapens?Moe van het krijgen schot met een goedkoop plastic bb gun dat doet pijn als hel en pauzes na 5 schoten?Wilt u uw collega's / vrienden zonder zorgen over het gevaar
Pong Watch

Pong Watch

tijd voor een ander retro project, ditmaal een draagbaar - altijd op - Pong Watch. Geïnspireerd door de klassieke video game, Pong.Hier is de video van het in actie.https://Youtu.be/E3OZoS39RkkStap 1: Onderdelenlijst Horloge behuizing - goedkope 99p
De vier spelers koffietafel Pong Video Game.

De vier spelers koffietafel Pong Video Game.

UPDATE 12 APRIL 2011Belangrijk! Ik heb in kennis gesteld van een probleem met de printplaat ontwerp met betrekking tot de twee drukknoppen. Om de knoppen goed te laten werken moet u hen verbinden met de haven uitbreiding in plaats van de aansluitinge
Pimp mijn Pong

Pimp mijn Pong

maandag 9 maart:Ik krijg wind van dit Think Geek hacks contest, een week laat, franticly, ik raakte thinkgeek.com op zoek naar een gemakkelijk doden, budget en ideeën die zowel lege opdagen.Hoe zit het met die pong kit ~ 2 jaar geleden kocht ik van h
Ping-Pong Blinky

Ping-Pong Blinky

Ok, ik kocht de TI MSP-EXP430G2 Dev-bestuur een tijdje geleden, en het was over de keer dat ik het uit, zoals altijd, met LED's en Ping-Pong balletjes probeerde.Het verdwijnt tussen de kleuren.U moet:Een 2xAA batery houder, met 2 AA-batterijenEen 9v
Gemakkelijke opklapbare Ping-pong tafel

Gemakkelijke opklapbare Ping-pong tafel

Laten we een opklapbare ping pong tafel als mijn eerste DIY-project gepubliceerd in instrucables.com. De werkelijke afmetingen van een een ping pong tafel zijn 274 x 152 cm, als gevolg van de moeilijkheid van vervoer, onze tafel zal hebben de volgend
Ping Pong Ball Full colour Binary Clock

Ping Pong Ball Full colour Binary Clock

Kleur veranderende binaire klok 24 uur met behulp van ping pong ballen en full-colour LED's en een Funduino 8 * 8 matrix bord.Ik heb al een kleine 12Hr binaire klok gebouwd en het voorzien in een computer, dit werkte heel goed, maar was slechts echt
Een ping pong bal bij zal drijven!

Een ping pong bal bij zal drijven!

Hallo!Ik heb altijd gefascineerd door dingen die draadloos worden gecontroleerd door bewegingen van de hand die waarschijnlijk waarom ik een Wii eigen nu dat ik ben te denken over het. Maar ik heb niet echt gekregen om controle van de beweging van mi
PIC 12F675 programmeur/OscCal herstellen/Tester

PIC 12F675 programmeur/OscCal herstellen/Tester

Een van mijn circuits dat ik heel vaak (20-40 tegelijk), gebruik een PIC 12F675 bouwen. Ik had de volgende problemen:De planken die ik maak, heeft geen in-circuit programming mogelijkheden. Dit is om voor de lay-out van een klein PC-bestuur. Foto's m
Laat een PIC microprocessor program

Laat een PIC microprocessor program

OK hoe hard kan een PIC microprocessor programmering worden?Nou het hangt ervan af, sommige zijn harder dan anderen voor verschillende redenen, de programmeertaal, het type microprocessor, het gebruiksgemak van de software voor het bewerken en vooral
Low-Cost IC Test Clip voor PIC ICSP

Low-Cost IC Test Clip voor PIC ICSP

Ik maakte de Low Cost IC Test Clip voor ICSP voor PIC Microcontrollers.http://Neo-Sahara.com/wp/ic_test_clipStap 1: Koperen band en doek peg gebruiken.Stap 2: De koperen tape zetten op de doek peg en snijd de tapes als 2,54 mm pitch.Stap 3: Soldeer k
Ping Pong Ball Sparkler

Ping Pong Ball Sparkler

Ik vonk beetje.Stap 1: verzamelen Verzamelen een ping pong bal en een doos of twee van de Sprite bommenStap 2: Maak een gat Maakt een klein gaatje in de balStap 3: Plaats ballen In Plaats van de kleine bommen binnenStap 4: gooien Kunt u over 5-6 grot