Stap 7: Pin-toewijzingen
Aangezien we klaar met het circuit van ons project bent, moeten we voor het toewijzen van de input en output pinnen tot switches en LEDs op de FPGA-board. Dit zal de echte test om te zien of het circuit werkt.
1) Klik op toewijzingen.
2) Ga naar Pin Planner.
Een nieuw venster verschijnt met de input- en output pinnen die u hebt geplaatst in het circuit.
Zie foto
3) pak uw FPGA handleiding of google van uw apparaat pin toewijzing.
De pin toewijzing moet gaan door al uw schakelaars, LED's, knoppen en 7 segment displays. De locatie van elk zal worden gegeven in dezelfde rij bevindt als het. (ex: PIN_N25)
4) Zoek Bit0-Bit3 op de planner van de pin (moet alfabetische).
5) Selecteer welke u schakelt zou willen gebruiken voor elke pin (ik gebruikte switch0-switch3 voor Bit0-Bit3, respectievelijk)
6) Zoek in uw handleiding de schakeloptie die u wilt gebruiken en het vinden van de locatie-ID.
7) in de pin-planner, klik in het vak locatie en gebruik het drop-down menu om te selecteren van de juiste locatie voor deze pin.
8) voor uw uitgangen, door ervoor te zorgen dat de pin komt overeen met het juiste segment van het 7 segment display.
9) de invoer klok moet verbinding maken met een interne klok-bron. Zorg ervoor dat u gebruik maken van degene die heeft zal correct schaal met uw clock_generator.
Opmerking: Zorg ervoor dat input pinnen zijn alleen schakelaars en knoppen. Alle onze uitgangen moeten 7 segment displays.
Hier is een voorbeeld van wat je zou kunnen doen.
• Switch0-3 voor Bit0-Bit3.
• Schakelaar 4 voor LoadA
• Schakelaar 5 voor LoadB
• Schakelaar 6 voor LoadC
• Schakelaar 7 voor controle
• Schakelaar 8 voor Gn
• Switch 17 voor Clear (aangezien het herstelt de gehele circuit, we proberen te houden uit de buurt van de schakelopties die wij zou meer regelmatig bewegen)
• HEX7 voor InputA-InputG
• HEX5 voor StateMachineA-StateMachineG
• HEX3 voor RegAA-RegAG
• HEX2 voor RegBA-RegBG
• HEX0 voor SumA-SumG
10) nadat uw pennen zijn toegewezen, afrit van de pin-planner.
11) opnieuw compileren van het circuit.
a) Processing -> Start compilatie
12) Zorg ervoor dat uw FPGA wordt vastgehaakt tot haar macht.
13) zorg zeker uw FPGA is aangesloten op de USB.
14) zet uw FPGA.
15) terug in Quartus, ga naar Tools.
16) afdalen naar de programmeur en klik.
17) Klik op de knop van de installatie van de Hardware.
18) Selecteer de USB-blaster.
19) klikt u op Start.
Alle van de 7 segment displays die worden gebruikt moet worden weergegeven als 0, als al uw schakelaars uitgeschakeld zijn.
Gebruik uw adder:
1) zet de schakelaar overeenkomt met duidelijk over.
Dit lijkt contra-intuïtief, maar de manier waarop die het wordt gebruikt in het circuit, moet de duidelijke 1 om het circuit om te kunnen functioneren.
2) Hiermee kunt u dat de schakelaars overeenkomt met Bit3-Bit0 een getal dat u wilt selecteren. Het nummer moet worden weergegeven in een van de displays.
3) flip de schakelaar voor LoadA. (Dit kan een paar seconden duren).
4) nadat het nummer wordt weergegeven in een tweede 7 segment display, flip schakelaar voor LoadA uit.
5) Selecteer uw volgende nummer voor Bit3-Bit0.
6) flip schakelaar voor LoadB.
7) flip de schakeloptie voor controle.
8) voor StateMachine het scherm moet stijgen van 0 naar 1 binnen een paar seconden, wanneer het de schakeloptie voor controle doet, uitschakelen.
9) zet de schakelaar voor LoadB uit.
Als uw set-up als het mijne, uw twee getallen A en B zullen naast elkaar worden weergegeven is. We kunnen ook enkele laden in C, dat de som van A is en B, maar wij niet de moeite omdat we willen zien van toevoeging plaatsvinden.
10) draai de controle weer inschakelt.
11) laat het lopen totdat de StateMachine hits 7, vervolgens zwenking op vandoor.
12) het definitieve scherm moet je laten zien de som van de twee getallen!
Zoals de rekenmachine wordt uitgevoerd, zult u zien van uw twee getallen wijzigen als de verschuiving van de bits door de registers en eindigen in verschillende MUXs.
Nu dat uw adder werkt, kunt u toevoegen aan andere projecten of het zodanig aanpassen dat het doet aftrekken of zelfs vermenigvuldiging. Ik hoop u over het algemeen de complexiteit van iets dat zo makkelijk klinkt. Als u vragen voor mij over mijn project, of eventueel andere circuits hebt, verstuur me bij adp1