Stap 3: State Machine
Een statusmachine houdt van waar we zijn in een proces, zodat het gemakkelijk kan gaan naar de volgende stap. Onze statusmachine zal bijhouden van laden nummers, verzenden elke bit via voor toevoeging en het weergeven van de eindresultaten.
1) open een nieuwe BDF genaamd State_machine.
2) 3 D flip-flops in een verticale kolom met behulp van het hulpprogramma symbool toevoegen. Laat 1 blok ruimte tussen.
3) Voeg 3 2 vergende XOR poorten naar de linkerkant van elke D flip flop. Minder dan een blok advertentieruimte is noodzakelijk, maar laat een aantal.
4) met het gereedschap orthogonale knooppunt sluit de uitgang (rechts) van elke XOR poort met de D van de D-flip flop direct rechts van het.
5) 2 2-input en poorten naar links en onder de bovenste twee XOR poorten toevoegen.
6) draaien elke en-poort zodat de 2 pinnen zijn naar boven zijn gericht.
a) als u wilt roteren, klik op de component
b) Klik met de rechtermuisknop op de component om omhoog een menu brengen.
c) Kies een optie om te spiegelen of draaien van het onderdeel.
7) Sluit één ingang van elke poort en op een ingang van de XOR poort rechts boven.
8) Sluit de andere ingang van elke poort en aan de andere input van de XOR poort rechts boven.
9) Sluit de Q-uitgang van elk D-flip flop op een van de ingangen van de XOR poort rechtstreeks aan de linkerkant.
Zie foto
10) de uitvoer van de en-poorten moet verbinding maken met de inbreng van de en en XOR poort eronder die niet is gekoppeld aan Q d flip flop.
Opmerking: Een XOR ingang is aangesloten tot en met Q van de D flip flop en de inbreng van de AND poort. De andere XOR-input is verbinding te maken met de andere input van de AND-poort en de output van de AND poort erboven, als er een poort en erboven.
11) voor de 3e XOR-poort, zal één ingang aansluiten op de output van de AND poort erboven.
12) de andere input verbindt met de Q van de D-flip flop tot zijn recht.
Zie foto
13) toevoegen de VCC pin.
Aanbevolen plaatsing is op de linkerbovenhoek van de huidige onderdelen
14) verbinden VCC PRN van elke D flip flop.
15) Voeg 3 input pinnen 3 blokken aan de linkerkant van wat we tot nu toe hebben.
16) label de eerste invoer pin Control.
17) Sluit de eerste invoer pin aan de draad de eerste XOR poort en de eerste en-poort aansluiten.
Sluit het niet aan de draad die verbinding met de Q van de D flip flop maakt.
18) label de tweede invoer pin Clear.
19) verbinden met de tweede invoer pin CLRN van elke D flip flop.
20) label de derde invoer pin klok.
21) Sluit de derde invoer pin aan de ingang van de klok (driehoek) van elke D flip flop.
22) Voeg 3 output pinnen.
23) label de eerste uitgang-pins Select1.
24) sluit select1 tot en met Q van de eerste D flip flop.
25) label de tweede uitgang Select2.
26) sluit select2 tot en met Q van de tweede D flip flop.
27) label de derde uitgang pin select3.
28) sluit select3 tot en met Q van de derde D flip flop.
Zie foto
29) Sla het bestand.
30) analyseren van het bestand.
31) een symbool voor het bestand hebt gemaakt.
32) toevoegen state_machine aan de rechterkant van clock_generator in 4BitAdder.