Stap 5: Psuedo willekeurige obstakel Generator
Een module is waarmee een willekeurige drie bits nummer maar niet 3' b111 zo nodig. Een klok kan worden gebruikt voor het maken van willekeurige getallen. We kozen de PLL 40 MHz klok gebruiken, want het zal synchroon met de 50 MHz klok van de Raad van bestuur de teller synchroon met het spel veroorzaakt. Met behulp van dat we een een teller die met een start teller schakelaar waardoor een andere volgorde van de hindernissen gaat van 0 tot en met 6. De hindernissen zou in dezelfde volgorde maar door te beginnen de teller op verschillende tijdstippen voordat de speler het spel begint, het lijkt willekeurig.
module random(start,clk,outOb);
ingang start, clk; uitgang reg [2:0] outOb;
altijd @ (posedge clk)
Als (start)
outOb < = 3' b000;
anders ik
f (outOb < 6) outOb < = outOb + 1;
anders outOb = 3' b000;
endmodule