Stap 4: Top-Down methode van codering
Een hindernis die ik nog steeds worstelen met leren programmeren is het boven alle aanpak van tutorials en hoe programmering normaal wordt gepresenteerd.
Ik ben van nature een mechanische / hardware vent en leren code is net een noodzaak voor mijn behoefte om te controleren van de hardware enz. Dus ik ben geneigd om Big Picture gereden. Ik houd niet van dingen toevoegen aan code als ik niet begrijp hoe het past in mijn totaalbeeld. Entry level codering lijkt altijd worden gepresenteerd in een bottom-up benadering volledig achterwaarts uit de manier waarop ik denk dat thats.
Gelukkig ik onlangs werd ingevoerd om programmering van boven naar beneden. Dit is de methode waarin Code 2 ik hierboven werd ontwikkeld.
Voor de Big Picture mensen zoals mij stap voor stap hoe zal ik u tonen werd de 2de Seeed Motor Shield uit bovenstaande Code ontwikkeld in de Top-down programmering methodologie.
In de top-down zijn we niet gonna be betreft over details van het wetboek op de op-set gewoon schrijven wat je wilt de robot te doen dan terug en vul in. Om te beginnen met de robot moeten kunnen om vooruit te gaan... Dus begin een Void lus en gooien in een functie zoals uw commandant van de robot.
Void loop
{
goForward();
}
Op dit moment doen deze sketch niet allesbehalve genereert enkele fouten.
Dus nu beginnen we na te denken over welke acties we moeten deze resolutie bovenstaande gebeuren.
1) Wij moeten krijgen macht (+) aan de ene kant van beide van de motoren en (-) aan de andere kant van de beide motoren.
2) om dit te doen moeten we weten wat pinnen op het UNO-besturingselement het Seeed Motor schild
3) hoe dit te vertalen in code
Begint na te denken over uw hardware en ga naar de volgende stap...