Stap 4: gebreken...
Wat is dit? dat paard net op je bord trigger stapte en je zwaaien langs de hemel gestuurd? Ja dat soms gebeurt. Ik veronderstel dat je gewoon moet omgaan met de plotselinge geïmproviseerde vakanties zo lang als uw portal operationeel is.
grapje! voordat ik uitleg hoe dit op te lossen, laten we praten over waarom het is gebeurd. onze code "
/TP 813 11-405 "dit zegt. "wanneer het commando blok een signaal ontvangt, teleport de dichtstbijzijnde speler naar deze bestemming". Wat dit betekent is dat als het blok wordt willekeurig gegenereerd door een voorbijgaande hoofed niet-speler entiteit (of /any/ entiteit met inbegrip van items als die voor uw specifieke plaat werkt.) het spel vindt de dichtstbijzijnde speler aan het blok, en teleporteert hen tot de landing zone, zelfs als die speler is tweeduizend blokken weg. (dat is technisch onmogelijk, want als de dichtstbijzijnde speler is 2000 blokken weg, dan de plaat en het blok van de opdracht worden niet wordt weergegeven, en niet in de eerste plaats worden geactiveerd: P)
We kunnen proberen de selector van de doelgroep waardoor het selecteert u elke entiteit in de code, met inbegrip van spelers, koeien, kruipers, onhandelbare paarden met steppy hoeven en pijlen wijzigen. Ja de pijlen. ze zijn ook entiteiten!
Dit betekent dat de trigger-Translator krijgt gerichte... maar het betekent dat u dat ook doen! vooruitgang, dit niet is... Nou, we de selector kunt beperken tot een bepaald aantal. Misschien zal dat bevestigen deze puinhoop.
"/tp 813 11-405"
Nou, dit inderdaad het probleem oplossen! nu alleen de ondeugende paard geteleporteerd krijgt! maar... erm... heb je echt wilt dumpen een pony in uw mages studie?
wat nu te doen... moeten we het teleport spelers, maar wij het argument van de graaf, niet gebruiken omdat al selecteert alleen het dichtst. wat we nodig hebben is een manier om het verkorten van de teleporter bereiken, zodat het niet u uit uw badkuip obsidian rukte wordt.
Dit is waar het RADIUS-argument komt handig! Dit vertelt het blok te trekken alleen resultaten van binnen een bepaalde afstand. perfect, recht? onze code ziet er nu als volgt uit:
"/tp 813 11-415
Wij Stel de straal in op twee want het commando blok zal niet kundig voor u op een straal van 1 te sporen zitten als u hebt gekozen om het te verbergen ondergrondse. nu alleen de dichtstbijzijnde speler krijgt geteleporteerd naar de locatie, en het werkt alleen als een speler het geactiveerd, of zeer nauw was toen het werd geactiveerd.
welp lijkt erop dat is alles, ik hoop yo-wait. waarom er een volgende knop daar beneden? is er meer? D: