Stap 8: Het is de mijne, niet jou!
Nou, ok, op welke manier zowat beperken is het gebruik aan een iemand die beschikt over de sleutel? u wilt niet dat iedereen zomaar te sluipen in uw geheime lab!!
We kunnen dit ook doen! Dit vereist een andere setup, echter. you gonna moet twee blokken van de opdracht! Ga naar uw klok circuit, en voeg een nieuwe tool genaamd een "Comparateur' leidt uit de buurt van het commando blok. een Comparateur is als een repeater, maar het doet wat wiskunde met redstone. echter, met commandblocks, het uitgangen een signaal als het comandblock slaagt. Stick een ander aan de andere kant en je bent klaar. . en uw teleport-code kopiƫren naar het nieuwe blok. zul je ook moeten een draken-ei! Waarom een draak ei? want het is een item dat zeer weinig spelers hun handen kunnen krijgen op, en dit betekent dat zij niet bedriegen. het systeem we gonna zet in plaats controles voor een itemtype, en het is naam. Dus als u gebruikt een mythische gouden schoffel van 'superkey', spelers kunnen gewoon ga en krijgen een schoffel en hernoem het op een aambeeld, en hebben hun eigen sleutel. (hoewel ze zou nog steeds te raden wat de naam van de sleutel is. XP)
we kunnen nu een nieuwe code, genaamd 'testfor' gebruiken. Dit is een ongelooflijk ingewikkelde en krachtige, beetje van code. het is ingewikkeld, omdat in tegenstelling tot de meeste van de opdrachten in minecraft, zijn er een HELEBOEL dingen die u kunt aansluiten op het. maar... ondanks overgeschreven voor alleen deze, dat het lijkt niet om daadwerkelijk werken. Ik bedoel, ja, natuurlijk, maar ik schuin cijfer af het uit en vinden documentatie is moeilijk. Gelukkig is er een veel eenvoudiger code die we kunnen gebruiken! / clear. in het verleden zou duidelijk Verwijder een item (of alles..) uit de voorraad van een speler, dat is niet wat we willen... (tenzij u een systeem van het probleemkaartje wilt! in dit geval de tweede nul te wijzigen maar veel kaartjes u wilt om te gebruiken kosten). echter u kunt nu het aantal objecten aan duidelijke weg op 0 instellen, en het zal gewoon controleren voor het item met de naam in van de speler inventaris.
/ clear dragon_egg 0 0 {weergeven: {naam: "Stargate Code"}}
Ga nu en uw dragon_egg naar 'Stargate Code' hernoemen, en stap in de leegte. Poef!