Stap 7: Kunt u meer doen met portalen? o... O
maar, je huilen, ' Ik wil niet dat mijn portaal als ronde! maakte ik deze echt geweldig vuil portal deur, maar als toen ik ging en veranderde van uw code, zodat de straal groter was, mensen krijgen poofed voordat ze zelfs gaan doorheen! T-T!!"
Oke, kunnen we dat verhelpen. u kunt ook portalen definiëren door volume in plaats van de straal. Dit betekent dat u kunt elke vierkante shape selecteren als uw poofin' gebied. maar houd in gedachten, de volume-argumenten zijn aanvullingen op uw portaal van de locatie! Dit betekent dat u kunt nooit negatieve argumenten. het portaal van de locatie hebben altijd de laagste aantallen. (dit is belangrijk, vooral als u niet de locatie van het portaal in code. wijzigt want dat betekent dat uw opdracht blok heeft op deze laagste vector locatie. dus, als je twee punten 400 met 4, 80, en 400,10, 85 zijn, de commandblock/co-ordinates moeten worden 400,4,80, en het volume-argument moet worden hoe veel meer vanaf dat moment is. (ik zet altijd minimaal 1, als deze nul) dus het volume voor die punten zou ' dx = 1, dy = 6, dz = 5'
de code zonder nummers ziet er nu als volgt:
/TP X Y Z
OK, dus ik heb een super geweldige vuil portaal gebouwd! welke code moet ik gebruiken...
/TP 813 11-405
Tada! u hebt nu een platte portaal. of een kubus-portaal, als u kiest! en u kunt het zelfs bewegen uit de buurt van opdracht blokken zoals de stap voordat dit. merk op dat we niet langer een r hebben = RADIUS-argument. Dit is omdat de straal en omvang twee verschillende soorten van hetzelfde zijn en werken niet meer samen.