Loper spel in VHDL (9 / 10 stap)

Stap 9: Hoogste niveau


Het laatste deel van dit project is de bedrading van het hoogste niveau. Wij hebben geschreven acht aparte modules en moest een manier vinden om ze allemaal samen te verbinden. We begonnen met onze top_level entiteit met van Clk en player_input in- en uitgangen van de rgb, HS HV, LD7, LD6, LD5, segs en AN. Het eerste onderdeel, game_logic, is geïmplementeerd met clk en player_input als input. We besloten p_i [2] knop om te worden "up", de p_i [1] knop om te worden "down", en de knop p_i [0] als "bevestigen/select".

Vervolgens moeten we een extern signaal voor current_player_location en dit gaat naar een andere module die zal de speler op het scherm tekent. Een ander extern signaal is nodig voor locaties van obstakels die zal worden getrokken door een andere module.

Componenten zijn nodig voor alle modules eerder geschreven draad alles samen. Een component voor de VGA monitor is nodig ook met eerste-en pixel_clk in- en uitgangen van HS, VS, hcount, vcount, en leeg. Een component voor de clk_wiz_v3_6 wordt in actie met een inbreng van clk_in1 en een output van clk_out1 gebracht. We moeten ook een component voor afbeeldingen. Dit onderdeel heeft ingangen van pixel_clk, player_loc, obst_locs_1, obst_locs_2, obst_locs_3, obst_locs_4, dood, hcount, vcount en een uitgang van rgb.

We moeten ook een onderdeel weer te geven van de score van de speler op het 7-segment display op het bord Nexys 3. Dit onderdeel met de naam sseg_dec werd geschreven en geboden door Bryan Mealy en opnieuw is verstrekt aan het einde van deze tutorial.

Wij moeten vervolgens instantiëren 15 signalen. Deze signalen zijn: pixel_clk, reset, score, top_lives_left, top_level_dead, player_loc, obstacles_to_draw_1, obstacles_to_draw_2, obstacles_to_draw_3, obstacles_to_draw_4, horizcount, verticount, lege, teken, en geldig. Het signaal "reset" is een mondiale reset en, wanneer hoog, zullen alle onderdelen terug naar hun oorspronkelijke toestand. De interne signalen "score", de "top_lives_left" en de "top_level_dead" uit de game_logic module komen en gaan van de grafische module die vervolgens bepaalt welke pixels welke kleuren elke keer het scherm vernieuwd (60 keer per seconde). Het signaal "leeg" zal altijd nul, omdat we niet het gebruikt in onze game-design; het is onderdeel van de standaard ijverig VGA-controller. Ten slotte, de signalen "teken" en "geldig" zijn signalen voor de sseg_dec-module en zijn alleen hier om te voldoen aan de eisen van de poort voor de pre-gebouwde sseg_dec VHDL module geïnitialiseerd.

Met behulp van deze signalen, toewijzen we pixel_clock als de clk_wiz_v3_6 game_mechanics tot game_logic, sync_module tot vga_controller_640_60, draw_the_boxes naar afbeeldingen en score_disp te sseg_dec.

De laatste aanraking die we gemaakt was om het leven liet voor de speler op de LED's op het bord Nexys-3 weer te geven. Dit werd gedaan door een proces genaamd lives_on_LEDs met alleen top_lives_left in de lijst van de gevoeligheid. Met behulp van een if/else statement is bepaald hoeveel lampjes weer te geven op de LED's tot geen lichten zijn op de betekenis van "Spel in".

Gerelateerde Artikelen

VHDL spel: LED - knop duwen Game Instructable

VHDL spel: LED - knop duwen Game Instructable

Welkom! Dit is een instructable maken een eenvoudige VHDL spel met behulp van LED's en knoppen dat we PushPace genoemd. Voordat we verder gaan, is hier de achtergrond en de inspirator van het spel.Achtergrond Als je bent opgegroeid in de 90 's, zijn
BitRunner FPGA spel

BitRunner FPGA spel

Maak en speel uw eigen bits Runner Game. Geen console of vlezige computer vereist! Druk op de knop van de dodge binnenkomende hindernissen om te bereiken de hoogste score te ontwijken! Dit project is behoorlijk moeilijk, een uitdaging voor beginners,
VHDL lichtgevoelige Synth Machine

VHDL lichtgevoelige Synth Machine

Dit project en haar tutorial werden afgesloten als onderdeel van onze laatste project van CPE 133 op Cal Poly San Luis Obispo. Ons doel was om het maken van een complete logische wedstrijd in VHDL met behulp van een Nexys 3 FPGA-board en een onderdee
Pong spel met behulp van fpga kit

Pong spel met behulp van fpga kit

Hallo iedereen. Ik deelde hier het project "pong spel met fpga kit". FPGA is veld programmable gate array. het is een technologie dat we elk digitaal apparaat door te programmeren ontwerpen kunt. dat betekent dat de fpga-kit fungeren als een dig
Decimaal aan Binaire omzetting spel

Decimaal aan Binaire omzetting spel

"Er zijn slechts 10 soorten mensen in de wereld: die binaire en degenen die niet begrijpen."Dit leuk en leerzaam spel test uw vermogen om decimale getallen converteren naar binaire getallen. Het is ook een geweldige manier om daag uw vrienden ui
Negen-Shine-Line: Het LED Timing spel

Negen-Shine-Line: Het LED Timing spel

Het spel negen-Shine-Line is een eenvoudig nog onderhoudend LED timing spel dat vereist van de speler om te stoppen met een bewegend licht op de middelste LED. Als het spel vordert, zal de snelheid van het licht toenemen in tien leuke levels. Als op
Nexys3 LED-Timer spel

Nexys3 LED-Timer spel

Dit is een tutorial voor hoe maak je het timer-spel. Het timer-spel is geïnspireerd door het lichte arcadespel, het spel waar een licht beweegt langs een reeks van lichten en u probeert om het te stoppen op het rode lampje om een prijs te winnen. Dit
VHDL etsen-a-schets

VHDL etsen-a-schets

Voor onze CPE 133-eindproject op Cal Poly, San Luis Obispo, bouwden we een etsen-a-schets gebruik van VHDL op het bord Diligant nexys 3. Een nexys 3-board dat logische circuits bouwen kan zonder zorgen te maken over complexe externe interfaces, en me
Nexys-2 lichte Dodger spel

Nexys-2 lichte Dodger spel

Herinner je je uitgaven van de hele middag spelen arcade-stijl spelen als een kind? Asteroïden, Pac-Man, Galaga, Space Invaders, Breakout, Missile Command of iets anders. Heb je ooit willen opnieuw spelen zoals die uit nostalgie, maar nooit geweten w
Spel ideeën Sonic en Baby hebzucht Avengers GX het stijgen van de Chaos Fusion

Spel ideeën Sonic en Baby hebzucht Avengers GX het stijgen van de Chaos Fusion

Sonic en Baby hebzucht Avengers GX de opkomst van de Chaos-FusionOnvolledigSonic en Baby hebzucht Avengers GX de opkomst van de Chaos-FusionUitgesproken een wereldwijd online spel en off line spel ook spreken Sonic en hebzucht Avengers GX het stijgen
Maak uw eigen Cigar Box gitaar / Mp3 speler versterker

Maak uw eigen Cigar Box gitaar / Mp3 speler versterker

ik heb willen maken van een sigaar vak gitaar en versterker al geruime tijd, en het lijkt alsof de Instructable geluid kappen en batterij aangedreven contestst gewoon de extra stimulans dat ik nodig had om het eens te proberen.Dit Instructable toont
Draad lus spel voor kinderen

Draad lus spel voor kinderen

Hoi allemaal.Mijn vrouw was van plan mijn zoon verjaardag vorige week. Ze sprak met enkele gebeurtenis managers voor het regelen van enkele spelletjes voor kinderen tijdens de partijOp dit moment is een van de populaire groepsspelen draad lus spel. W
Mini spel van tronen Dragon Egg sieraden Set

Mini spel van tronen Dragon Egg sieraden Set

Hi iedereen!Vandaag ga ik u tonen hoe te maken van deze super coole dragon egg oorbellen van spel van tronen!Hoop dat je ze!Als u dit doet, please vote voor me in de egg contest!Stap 1: materialen Voor deze tutorial zal u:1. zilverpapier2. polymer cl
Magnetische klas woordenschat spel

Magnetische klas woordenschat spel

woordenschat is een ding dat elke leraar ongeacht grade level-test of onderwerp leert. Het is een lerares Engels proberen om fundament te leggen zodat haar studenten begrijp eigenlijk een kort verhaal, een leraar van de geschiedenis probeert uit te l