Loper spel in VHDL (1 / 10 stap)

Stap 1:

De eerste grote brok van VHDL die wij was het spel logica. In deze module binnen de entiteit gemaakt we uitgangen voor de belemmering van de vier locaties, de score, leven links en het spel staat. Vanaf dat we toegevoegd in een klok met de gewenste frequentie van 8Hz. De constanten die we gebruikt voor het maken van die frequentie zijn geheel getal en vertegenwoordigt onze gewenste frequentie van spel logica updates. Daarna, we genereerden een willekeurige volgorde voor de obstakels moet worden weergegeven. Door gebruik van een LFSR konden we om te gaan met een pseudo-willekeurige nummer generator voor het genereren van de hindernissen in het spel. Obst_out is de output gezien en dat uitvoer wordt verzonden naar de pick_a_lane module die welke van de vier rijstroken de hindernis beslist te gaan.

Het volgende deel is de beslissing al dan niet de speler werd geraakt door een belemmering of niet. Door gebruik van signalen konden we bij de spelers en de obstakels waar te allen tijde te houden. Via dit konden we ook om bij te houden hoeveel hits de speler heeft gemaakt met het obstakel vóór het bereiken van het spel over staat. Een andere klok werd uitgevoerd speciaal voor de "spel logica" van het circuit. Het is veel trager dan de andere klok signalen omdat het bepaalt hoe vaak de objecten op het scherm worden bijgewerkt en hoe snel de hindernissen bewegen over het scherm. Zodra we de hadden "spel logica" klok ter, konden we creëren een mondiale reset. Deze reset signaal is gekoppeld aan alle componenten van de "spel logica" en wanneer het signaal hoog is, het herstelt alle elementen van het spel. Vervolgens geïnstantieerd we de vier SRs voor de vier rijstroken. De obst_in-ingangen aan de SRs zijn gekoppeld aan een willekeurig geselecteerde indexen van de de LFSR opgeslagen 32-bits binair getal. De uitgangen van deze SRs zijn gekoppeld aan de ourputs van de game_mechanics module. Eenmaal dat instantievorming van vier SRs waren wij in één LFSR die wordt gebruikt voor het genereren van nieuwe belemmeringen in de vier rijstroken in een pseudo-willekeurige mode. Vervolgens een proces is gebruikt voor het genereren van onze gewenste "game klok" met een frequentie van 8Hz en de signaal-enable_game_update alleen hoog 16 keer per seconde zal zijn. Vervolgens, door een reeks van if/else verklaringen, een proces werd gemaakt om te bepalen van de beweging van de speler. De speler is alleen toegestaan om omhoog of omlaag verplaatsen tussen rijstroken. Het wordt uitgevoerd wanneer een verandering in de input van de speler wordt gedetecteerd, want dat is wanneer de gebruiker wil verplaatsen hun karakter. Nadat het player_movement-proces werd uitgevoerd, was een hit detectieproces nodig. Dit proces is verantwoordelijk voor het controleren om te zien als de speler een obstakel raakt, als het obstakel binnenkomt de zone"speler". Samen met dit hit_detection proces, een proces genaamd scoring_system was zetten in actie door middel van een if/else statement dat verhoogd één keer per seconde. Ten slotte was een proces genaamd check_for_game_over nodig om te voltooien van het spel logica. Gebruik van if/else statements en met behulp van het global_reset-proces, waren we in staat om te controleren of de lose_state hoog of laag was. Als lives_left gelijk is aan nul, dan "Game Over".

Gerelateerde Artikelen

VHDL spel: LED - knop duwen Game Instructable

VHDL spel: LED - knop duwen Game Instructable

Welkom! Dit is een instructable maken een eenvoudige VHDL spel met behulp van LED's en knoppen dat we PushPace genoemd. Voordat we verder gaan, is hier de achtergrond en de inspirator van het spel.Achtergrond Als je bent opgegroeid in de 90 's, zijn
BitRunner FPGA spel

BitRunner FPGA spel

Maak en speel uw eigen bits Runner Game. Geen console of vlezige computer vereist! Druk op de knop van de dodge binnenkomende hindernissen om te bereiken de hoogste score te ontwijken! Dit project is behoorlijk moeilijk, een uitdaging voor beginners,
VHDL lichtgevoelige Synth Machine

VHDL lichtgevoelige Synth Machine

Dit project en haar tutorial werden afgesloten als onderdeel van onze laatste project van CPE 133 op Cal Poly San Luis Obispo. Ons doel was om het maken van een complete logische wedstrijd in VHDL met behulp van een Nexys 3 FPGA-board en een onderdee
Pong spel met behulp van fpga kit

Pong spel met behulp van fpga kit

Hallo iedereen. Ik deelde hier het project "pong spel met fpga kit". FPGA is veld programmable gate array. het is een technologie dat we elk digitaal apparaat door te programmeren ontwerpen kunt. dat betekent dat de fpga-kit fungeren als een dig
Decimaal aan Binaire omzetting spel

Decimaal aan Binaire omzetting spel

"Er zijn slechts 10 soorten mensen in de wereld: die binaire en degenen die niet begrijpen."Dit leuk en leerzaam spel test uw vermogen om decimale getallen converteren naar binaire getallen. Het is ook een geweldige manier om daag uw vrienden ui
Negen-Shine-Line: Het LED Timing spel

Negen-Shine-Line: Het LED Timing spel

Het spel negen-Shine-Line is een eenvoudig nog onderhoudend LED timing spel dat vereist van de speler om te stoppen met een bewegend licht op de middelste LED. Als het spel vordert, zal de snelheid van het licht toenemen in tien leuke levels. Als op
Nexys3 LED-Timer spel

Nexys3 LED-Timer spel

Dit is een tutorial voor hoe maak je het timer-spel. Het timer-spel is geïnspireerd door het lichte arcadespel, het spel waar een licht beweegt langs een reeks van lichten en u probeert om het te stoppen op het rode lampje om een prijs te winnen. Dit
VHDL etsen-a-schets

VHDL etsen-a-schets

Voor onze CPE 133-eindproject op Cal Poly, San Luis Obispo, bouwden we een etsen-a-schets gebruik van VHDL op het bord Diligant nexys 3. Een nexys 3-board dat logische circuits bouwen kan zonder zorgen te maken over complexe externe interfaces, en me
Nexys-2 lichte Dodger spel

Nexys-2 lichte Dodger spel

Herinner je je uitgaven van de hele middag spelen arcade-stijl spelen als een kind? Asteroïden, Pac-Man, Galaga, Space Invaders, Breakout, Missile Command of iets anders. Heb je ooit willen opnieuw spelen zoals die uit nostalgie, maar nooit geweten w
Spel ideeën Sonic en Baby hebzucht Avengers GX het stijgen van de Chaos Fusion

Spel ideeën Sonic en Baby hebzucht Avengers GX het stijgen van de Chaos Fusion

Sonic en Baby hebzucht Avengers GX de opkomst van de Chaos-FusionOnvolledigSonic en Baby hebzucht Avengers GX de opkomst van de Chaos-FusionUitgesproken een wereldwijd online spel en off line spel ook spreken Sonic en hebzucht Avengers GX het stijgen
Maak uw eigen Cigar Box gitaar / Mp3 speler versterker

Maak uw eigen Cigar Box gitaar / Mp3 speler versterker

ik heb willen maken van een sigaar vak gitaar en versterker al geruime tijd, en het lijkt alsof de Instructable geluid kappen en batterij aangedreven contestst gewoon de extra stimulans dat ik nodig had om het eens te proberen.Dit Instructable toont
Draad lus spel voor kinderen

Draad lus spel voor kinderen

Hoi allemaal.Mijn vrouw was van plan mijn zoon verjaardag vorige week. Ze sprak met enkele gebeurtenis managers voor het regelen van enkele spelletjes voor kinderen tijdens de partijOp dit moment is een van de populaire groepsspelen draad lus spel. W
Mini spel van tronen Dragon Egg sieraden Set

Mini spel van tronen Dragon Egg sieraden Set

Hi iedereen!Vandaag ga ik u tonen hoe te maken van deze super coole dragon egg oorbellen van spel van tronen!Hoop dat je ze!Als u dit doet, please vote voor me in de egg contest!Stap 1: materialen Voor deze tutorial zal u:1. zilverpapier2. polymer cl
Magnetische klas woordenschat spel

Magnetische klas woordenschat spel

woordenschat is een ding dat elke leraar ongeacht grade level-test of onderwerp leert. Het is een lerares Engels proberen om fundament te leggen zodat haar studenten begrijp eigenlijk een kort verhaal, een leraar van de geschiedenis probeert uit te l