Interactieve Child's mobiele (6 / 9 stap)

Stap 6: Assembleren Toy Circuitry


De arduino die in het speelgoed gaat stuurt waarden afhankelijk van of de flex-sensoren en de versnellingsmeter hoge of lage waarden geven.  De flex-sensoren lezen hoog als ten minste een van hen hoog is.  Als zowel de flex-sensoren en de versnellingsmeter laag zijn, zenden 0; Als de flex-sensoren alleen hoog zijn, verzenden 1; Als de versnellingsmeter alleen hoog is, versturen 2; Als beide componenten hoog zijn, zenden 3.  Dit vereenvoudigt aanzienlijk de verwerking die moet worden gedaan op de ontvangende arduino.

Nu, is er een beetje een augurk hier.  De arduino verzendt gewoonlijk de waarde '0'. Echter, om redenen die wij nog niet bepaald, de arduino soms zendt alles als een ASCII-teken dat 48 boven wat u wensen. We hebben rond dit probleem door gewoon met de ontvangende arduino test voor beide mogelijke waarden, maar zullen we er zeker om te updaten dit als we erachter te komen waarom we soms grappige waarden krijgen. Het helpt om ervoor te zorgen dat u de opdracht Serial.write(), niet de Serial.print() of Serial.println()-opdrachten als u hoopt om eigenlijk om gegevens te verzenden via de radio's. Ook op dit punt, zodra u begint dingen in inpluggen en code zetten de Arduinos, zult u willen vermijden code uploaden naar een Arduino die aangesloten op het TX of RX pinnen (pinnen 0 & 1) om het even wat is.

We gebruikten drie 1.5V batterijen in serie voor het aandrijven van de arduino (drie AAs).  De arduino voert enkele verordening van interne macht, dus u kunt de macht van de arduino off van 4.5V of 6V.

Soldeer de grond leidt van de twee flex-sensoren en arduino samen, waardoor het einde van één loden gratis aansluiten op het bord.  Doe hetzelfde met de drie macht leidt.  Plug die de grond tot één van de pinnen van de grond op de arduino en de macht leidt leidt naar de pin 5V macht.  Steek het netsnoer van de XBee in de 3.3V pin en de leiding van de grond van de XBee in een andere pin op de grond, dan sluit de RX/DIN voorsprong op de TX-pin van de arduino.  (De XBee ontvangt van de arduino, vandaar de inbreng van de XBee wordt aangesloten op de uitgang van de arduino.)  Tot slot sluit aan de leiding van de grond van de slagman pack op de laatste grond pin en het netsnoer van het pak van de batterij in de Vin pin.

De toy circuits is nu gemonteerd!  Nu alles wat je hoeft te doen is program van de arduino.  We gebruikten de onderstaande code om te controleren onze speelgoed.

Waarden moeten worden gelezen
int accelVal = 0;
int bendVal1 = 0;
int bendVal2 = 0;
int accelRef;
int bendRef1;
int bendRef2;
Boole accelOn = false;
Boole bendOn = false;
int sendVal = 0;

VOID Setup {}
Deze code éénmaal uitgevoerd, aan het begin
Serial.begin(9600); Initialiseren van seriële monitor

Referentiewaarden krijgen: deze laten kalibreren van de waarden die we voor elke variatie in component gedrag sturen
accelRef = analogRead(A3);
bendRef1 = analogRead(A4);
bendRef2 = analogRead(A5);
}

void loop {}
Deze code loopt voortdurend
delay(1);
Waarden krijgen
accelVal = analogRead(A3);
bendVal1 = analogRead(A4);
bendVal2 = analogRead(A5);

Controleren of versnellingsmeter op
Als ((accelVal-accelRef) > (accelRef / 3)) {/ / Dit is een willekeurige verwijzing die we vonden werkte goed
accelOn = true;
} else {}
accelOn = false;
}
Controleren of de bocht sensoren zijn op
Als ((bendVal1 < (3 * bendRef1/4)) || (bendVal2 < (3 * bendRef2/4))) {/ / Dit is een willekeurige referentie
bendOn = true;
} else {}
bendOn = false;
}

Bepalen van de juiste waarde te verzenden op basis van de sensoren
Als (accelOn == false) {}
Als (bendOn == false) {}
sendVal = 0;
} else {}
sendVal = 1;
}
} else {}
Als (bendOn == false) {}
sendVal = 2;
} else {}
sendVal = 3;
}
}
De waarde doorgeven
Serial.write(sendVal);
}

Gerelateerde Artikelen

Elektrische fiets tot elektrische generator - eenvoudige DIY mobiele interactieve wetenschapsmuseum

Elektrische fiets tot elektrische generator - eenvoudige DIY mobiele interactieve wetenschapsmuseum

ik hoor en ik vergeet. Ik zie en ik onthoud. Ik doe en ik begrijp.Toeschrijven aan Confucius (~ 500 v.Chr.).  Nu nog steeds waar 2500 jaar later.Toen ik was 7 of 8 jaar oud op een ellendig koude grijze dag in februari mijn ouders mijn broer en zuster
Interactieve weekkalender

Interactieve weekkalender

GroetenDe kunst van het tijdbeheer is geven enthousiasme om ons leven zinvollerBeginnen met eenvoudige ding, we weten wat we hebben moet doen wat we hebben gedaan en morgen today herziening het als onze missie vandaag, als niet gedaan maar dus we kle
Mobiele Craft Module

Mobiele Craft Module

De mobiele Craft Module, een product van de Prototyping mobiliteit geavanceerde Architecture Studio onder leiding van Adam Marcus aan het California College of Artsstelt een architectuur van inzetbare structuren die kunnen worden geconfigureerd om te
Huisdier interactieve apparaat

Huisdier interactieve apparaat

Uw huisdieren zijn gekooide altijd wanneer je bezig met je werk bent? Zijn ze meer kans om te worden lui zonder interactie met u?Oh, geen... Dit is niet goed.Dus we dit huisdier interactieve apparaat genaamd ontworpen ' Hallo Jerry ".Stap 1: Onderdel
PIXEL - interactieve LED Kunst

PIXEL - interactieve LED Kunst

In dit Instructable, zal ik praten over PIXEL die momenteel op KickStarter (schaamteloze Plug). En ook hoe een man met een baan kunt nemen van een idee en hem in een echt product zet.De KickStarter voor PIXEL omvat ook de DIY Kit versie van dit proje
Swarmscapers: Autonome mobiel 3D printen Robots

Swarmscapers: Autonome mobiel 3D printen Robots

Swarmscapers is een 2 maand lang onderzoeksproject uitgevoerd in de studio van Creatieve het platform Machines , onderwezen door Jason Kelly Johnson en Michael Shiloh aan het California College van de kunsten in de Digitale Craft Lab. Het is een same
$3 childs speelgoed omzetten in een kunstwerk

$3 childs speelgoed omzetten in een kunstwerk

Inleiding:Ik heb altijd al gefascineerd door 3D-modellering. Het is een nieuwe en fascinerende gebied van de nieuwe leeftijd kunst. Een van de meest fascinerende dingen over 3d modeling is over te schakelen naar en werken in een draad frame model. De
Interactieve Doctor Who Computer Quiz.

Interactieve Doctor Who Computer Quiz.

Doctor Who quiz video voor mobiele apparaten.Welkom.In dit Instructable, ik zal u tonen hoe te maken van uw eigen interactieve meerdere keuze quiz spel is dat gebruikmaakt van spraakherkenning, spraaksynthese, .exe afbeeldingsbestanden, een vrede van
Interactieve Logo

Interactieve Logo

allereerst wij willen bedanken voor de organisatie en vooral de hoofdsponsor, Capgemini, waardoor alle van dit mogelijk.Dit project is een bijdrage aan de eerste Belgische Arduino Jam (2012).Tijdens de Arduino Jam 2012 zetten mij en twee andere colle
Interactieve televisie Show spel

Interactieve televisie Show spel

Interactieve TV is een tamil kanaal, waar wij veel van de programma's en ook interactieve spelen met het nummer te bellen en gebruik de mobiele knop om het spel spelen op de televisie. Willen doen iets dergelijks voor lokale kabel-TV voor mijn vriend
Interactieve Shooting Gallery

Interactieve Shooting Gallery

voor mijn eerste ooit onderwerping aan Instructables ik zullen bouwen een interactieve schietbaan. Ik zal met behulp van een Arduino, een IR-sensor geoogst van een kapotte DVD-speler, een 555 timer monostabiele circuit en een servo voor de basis van
SKY CACHE: Mobiele antenne Geocache

SKY CACHE: Mobiele antenne Geocache

dit is mijn volledig autonoom Mobiele antenne Geocache, of MAG. Ik zal u tonen hoe te maken, en participeren in dit project zelf.Mij wilden voor wekken een nieuwe vorm van interactieve cache die zou hebben de mogelijkheid om te reizen door de lucht,
De interactieve omgevingen prototyping in virtuele werkelijkheid met Google karton, eenheid en Hotline Bling (TfCD)

De interactieve omgevingen prototyping in virtuele werkelijkheid met Google karton, eenheid en Hotline Bling (TfCD)

Deze dagen, (meeslepende) ervaringen zijn prioriteit gegeven aan over pure functionaliteit en specificaties op papier. Deze verandering van focus heeft beïnvloed het ontwerpproces van industrieel ontwerpers, architecten, app-ontwikkelaars en artieste
Papieren Prototype voor een mobiele App

Papieren Prototype voor een mobiele App

Voor mijn eerste project in een intensieve UX design cursus kreeg ik 3 dagen te maken van een papieren prototype van een mobiele app naar een partner in mijn klas en te presenteren aan mijn collega klasgenoten en docenten.Dat klinkt misschien als vee