Stap 2: Wie zijn uw spelers?
Het is belangrijk om te weten wie uw doelgroep spelers zijn. Zal dit een spel voor kinderen jonger dan 12 jaar? Het zal zijn voor het hele gezin? Zijn uw vrienden alle volwassenen? Welke games speel ze nu? Gaat u met dit spel leren de spelers iets (zal dit zijn educatieve)?
Er is veel dat begrip die uw spelers voor u zal doen. Als u zegt dat uw spelers "everybody" hebt dan je net gemaakt je werk echt moeilijk. Hoe meer kunt u zich richten op een bepaald type speler, hoe makkelijker het zal zijn om een spel te maken. Als je spelers je vrienden zijn, dan hebt u een zeer specifieke groep van spelers in het achterhoofd en jouw taak is veel gemakkelijker.
Spellen gemaakt voor jonge kinderen mocht als weinig math mogelijk. Rollen van één dobbelsteen en verplaatst een teller kunnen een uitdaging voor kinderen onder de drie jaar oud worden. Optelling van twee dobbelstenen kan worden taai voor kinderen onder de vijf.
Games die voor het hele gezin zijn moeten een sterke willekeurigheidsfactor en beperkte strategie. Games zoals dammen en Schaken strategische zijn, geen willekeur en smalle vaardigheid bereiken. Het gaat niet interessant voor een dertig jaar oud te gaan tegen een vijf jaar oud. Een willekeurig spel zet jonge spelers op gelijke voet met de oudere spelers. Volwassenen veel plezier in dit soort spel, omdat ze met kinderen spelen.
Een spel met alleen volwassen spelers moet een sterk strategisch element. Volwassenen willen weten dat hun keuzes toe doet en dat hun strategie is wat won de wedstrijd voor hen. Soms een Gelukkig dobbel is het broodje is leuk ook, maar in een spel met alle volwassenen hebben de neiging niet genieten van games die sterk willekeurig zijn.
Wat voor soort spellen je spelers al Speel? Zijn ze spel kaartspelers? Zijn ze schakers? Card game spelers worden gebruikt voor het organiseren van willekeurige gebeurtenissen en het opbouwen van een strategie van hen. Schaken heeft geen willekeur. Dus als je spelers in Schaken, ze een zeer stabiel spel waar hun keuzes zijn al die zaken willen kunnen.
Voorbeeld: Ik wil mijn moord mysterie te leuk op feestjes, zin spelers niet op zoek bent om te denken hard over het spel. Moord is een meer volwassen onderwerp, zodat ik niet hoeft te ontwerpen voor jonge kinderen. Dit vertelt me dat er op moet zijn bijna geen wiskunde of memoriseren vereist om te spelen mijn spel als mensen op feestjes dreigen te worden afgeleid.