Stap 7: Playtest
Dit is wellicht het moeilijkste deel van het maken van een spel, omdat het alle problemen die uw spel heeft zal onthullen. Het is belangrijk te begrijpen dat het vinden van gebreken waarom is u playtest. Expert spel ontwerpers altijd playtest en verwacht niet dat hun games te worden probleemloos. Een playtest is gewoon uw spel voordat het voltooid in zijn definitieve vorm. U zult worden met behulp van uw prototype hiervoor.
Ideaal, het is best om de hand van uw spel aan spelers, hebben ze de regels die u hebt voorbereid en probeert af te spelen zonder dat je het spel uit te leggen aan hen lezen. Zou je ze een korte beschrijving van het spel, misschien het soort ding zij zou lezen op het spel van de doos, maar de minder directe input geven u het beter.
Wees bereid zijn kritiek te nemen van je spelers. Tenzij u playtested spellen in het verleden hebt, kan deze ervaring worden verontrustend, vooral als je hebt hard gewerkt op het spel tot nu toe. Zodra je gewend bent aan het playtest-proces, wordt het zeer de moeite waard. Verwachten dat er, mogelijk ernstige problemen.
Het is belangrijk om playtest te vroeg en zijn klaar om te nemen input van de speler. Het kan ook zijn belangrijk voor u om te negeren speler input. Soms kunnen ze spelers niet begrijpen waarom het spel is ontworpen de manier die je hebt gemaakt. Dit is een moeilijk onderdeel van het spel maken, je stick met uw visie of volg de wensen van de spelers. Er zijn momenten waarop een of het ander de juiste oproep is.
Maak notities, opname elke keer is er verwarring. U zult willen verduidelijken wat de spelers problemen ondervindt met de regels of wijzigingen aanbrengen in het prototype afhankelijk van wat verwarrend voor de spelers is. Bereid om te proberen verschillende manieren van dingen zijn.
Voorbeeld: De eerste playtest ging goed maar bleek dat één kaart was bijzonder slecht voor de spelers te krijgen, omdat het een motief weergegeven. We schreven verschillende meer motief kaarten om dit evenwicht te brengen.