Stap 3: mechanisme
Dit is nog belangrijker is de derde stap. Veel beginnende spel ontwerpers springen direct naar deze stap zonder de eerste twee hebben behandeld. Dit lijkt misschien onschuldig, maar het er niet in slaagt om een hele spel te maken. Mechanisme helpt om een verhaal te vertellen. Zonder te weten waar het verhaal gaat kunnen de spelers voelen dat het spelen van het spel niet overeenkomt met het verhaal dat ze je vertellen.
Nu dat we weten waar het spel gaat met het verhaal en wie ga je met, kan het mechanisme je er.
Mechanisme is hoe het spel wordt gespeeld. Het is de hulpmiddelen die de spelers gebruiken zullen om hun verhaal te vertellen.
Is dit een bordspel? De Raad van bestuur is een visuele mechanisme, dat meestal de spelers een gevoel van ruimte of afstand geeft maar kan worden gebruikt voor vele doeleinden.
Het spel maakt gebruik van dobbelstenen? Een zes-zijdige sterven introduceert een willekeurige element. Interessant is dat maakt meerdere dobbelstenen opgeteld dingen minder willekeurige omdat ze gemiddeld uit. De meer dobbelstenen, hoe groter het gemiddelde maar hoe stabieler het resultaat zal zijn.
Kaarten kunnen een manier van de invoering van willekeurigheid, of ze kunnen worden gebruikt voor het opslaan van informatie, of beide. Kaarten kunnen ideaal voor tijdelijke regels die alleen gebeuren wanneer de kaart gebruikt wordt. Afdrukken van de regel op de kaart worden opgeslagen in het memoriseren en verkort de algemene spelregels.
Penningen kunnen worden gebruikt om aan te geven van de eigendom, de positie of de nummers.
Er zijn tal van andere mechanismen die u gebruiken kunt voor het maken van een tafelblad spel. Niet alle van hen zijn fysieke dingen. Veel zijn regels. Wat een speler wel en niet volgens de regels is een essentieel onderdeel van het spel mechanisme.
Eerlijk gezegd, deze stap en alles wat dat met zich meebrengt kan vullen verschillende boeken.
Voorbeeld: Ik besloot op een dek van kaarten die elk een feit geschreven op hen hebben zou. De spelers zijn kaarten en de feiten te bespreken op de kaarten. Het mechanisme van de hoofdregel is dat een speler zal fungeren als een onderzoeker en gebruiken de kaarten om erachter te komen wie de moordenaar is.