Stap 4: Wat we kunnen doen / custom DOOM niveau
Met de basis van een 2D-doolhof, kunt u een heleboel dingen. U kunt het exporteren van de lijnen als u wilt maken een echte doolhof met behulp van een CNC-router, kunt u 3D-print echte objecten. U kunt ook het bewerken van de afbeelding met Photoshop of vergelijkbare software toe te voegen foto's, tekeningen en maken plezier spelen voor jonge geitjes. Grote ideeën zijn ook op deze site grote voorwerpen te maken.
Ik gebruikte een paar ontwikkelsoftware om willekeurig gegenereerde... Doom niveaus! Met deze spellen, kunt u verkennen, bezoek (en schieten monsters!) in een 3d doolhof. De niveau muren worden willekeurig gegenereerd, spullen en monsters zijn willekeurig geplaatst.
Dit werk werd gedaan met behulp van:
- WadC ("Wad Compiler"): een geweldige onder nominale software gebruikt voor het maken van het niveau met CODE. Yep, lijnen van code! Elke muren, wapens, monsters en spullen wordt willekeurig gegenereerd. U vindt deze software hier.
- BSP 5.1, de knooppunten en een specifieke boom maken in het niveau speldossier en compileer het WAD-bestand. Meer hier.
- WinDEU 5.24 : de beste software van de fotoredacteur van de GUI. Gebruikt voor het reinigen van het niveau en sommige problemen op te lossen. Een link lijkt te zijn hier.
- Zdoom met Freedoom grafische pack. Het originele spel DOOM werd gemaakt door id-software, maar de game-engine is nu in het publieke domein. Ik gebruik Zdoom als tolk en Freedoom grafische pack.
Dit niveau is geweldig in de multi-speler modus!
Dus, er zijn een aantal ideeën maken spullen vanuit een 2D doolhof. En u, ieder gronden te transformeren een eenvoudige doolhof in iets moois?
Bedankt voor het lezen!!