Stap 1: Een algoritme
Ik heb niet hebben gemaakt dit algoritme, heb ik het ontdekt in een boek en ik heb een code gemaakt van dit. Het is niet het slechts één doolhof generator algoritme, maar dit was, voor mij, gemakkelijker om te zetten in code.
Laten we beginnen met een matrix van cellen. Elke cel had vier richtingen, koppelen aan vier cellen. Elke cel kan worden "bezocht" of "niet bezocht".
Het algoritme zeggen:
- elke cel is "niet bezocht" wanneer we beginnen.
- heb je muren in elke richting, in elke cel.
- Selecteer een cel
- Kies een richting (links, rechts, omhoog of omlaag).
- Controleer als de cel in de geselecteerde richting wordt bezocht of niet.
- Als niet, stap in de nieuwe cel, breken de muur (verwijderen) en het maken van de nieuwe cel bezocht.
- Als de geselecteerde cel in de gekozen richting al bezocht is, selecteert u een nieuwe richting.
- Als elke cel om je heen wordt bezocht, achterwaarts verplaatsen naar de vorige cel en opnieuw te beginnen om te kiezen een willekeurige richting
- Doe deze stappen totdat elke cel worden bezocht.
De belangrijkste conclusie van dit algoritme is dat de doolhof bevat slechts één pad, het betekent dat u elke cellen kunt bereiken. Het niet hebben van een gedefinieerde begindatum en beëindigen.
De foto's bijgevoegd in deze stap zijn een voorbeeld. Ik begin met de cel 1, dan 8, 9, 10, 3 en 2. In de cel 2 heb ik geen cellen beschikbaar hier, dus ik teruggaan in de cel 3. Ik blijf hier, op de cel 4...