Stap 4: De Code van de LED
De bibliotheek van Adafruit heeft twee specifieke telefoontjes die u moet begrijpen om te kunnen gebruiken van deze LED's. De eerste stelt de kleuren om te coderen in het signaal, en de tweede eigenlijk het signaal.
Vergeet niet dat zoals met de meeste dingen in de programmering, u met nul als het eerste item van de graaf, dus beginnen... als ik wilde laten zien van een regenboog van kleuren op mijn vijf LEDs, dat ik zou dit doen:
strip.setPixelColor (0, 255, 0, 0); Rood
strip.setPixelColor (1, 255, 69, 0); Oranje
strip.setPixelColor (2, 255, 255, 0); Geel
strip.setPixelColor (3, 0, 255, 0); Groen
strip.setPixelColor (4, 0, 0, 255); Blauw
De vier waarden tussen de haakjes zijn: LED #, rode kleur, groene kleur en blauwe kleur. De LED # begint met 0, en vergemakkelijkt het gebruik van een instructie For in programma's. In feite zijn alle van de oproepen aan de opdracht van de strip.setPixelColor() in de voorbeeldcode dat wordt geleverd met de bibliotheek, genest in voor verklaringen.
Deze reeks opdrachten zou niet zichtbaar totdat u daadwerkelijk het signaal uit, en dat doe je door deze simpele commando:
strip.show();
Als u de behoeftehulp van uitzoeken welke waarden te gebruiken in uw projecten, kunt u hier met de standaard HTML-kleurcodes met behulp van de decimale Code-kolom. Zijn ook een fascinerende kijk naar de geschiedenis van webkleuren en het verlangen te hebben een constant resultaat weergegeven op het grote aantal verschillende type monitoren in de wereld.