Stap 4: BORDER PATROL!!!
Als (dit ._x > = 510) {}
deze ._x-= 10;
}
Als (dit ._x < = 30) {}
deze ._x += 10;
}
Als (dit ._y > = 360) {}
deze ._y-= 10;
}
Als (dit ._y < = 30) {}
deze ._y += 10;
}
Deze code staat gewoon dat als x positie van de bal is groter dan of gelijk aan 510, hij stoppen. Hetzelfde geldt voor de 30, maar als het minder dan, het zal stoppen. Hetzelfde geldt voor de y-positie. Vergeet niet, negatieve is omhoog en positief is naar beneden. Ook, als je hebt besloten om te wijzigen hoeveel de "snelheid"-variabele is, zult u moeten veranderen alle += of-= welke snelheid is gelijk aan. Als er minder dan de snelheid, het zal gewoon vertragen de bal, als het meer krijg je een lelijke "shot terug" effect. Ook, dit zijn de instellingen voor hebt u een standaard 550 x 400-fase. Als u dat niet doet, hebt u om ze te veranderen omhoog en het is nogal tijdrovend om het juiste. test u het spel en hij moet halte gelijk over th rand van het werkgebied. U kunt het wijzigen zoals u wenst, maar dat is het beste effect die ik kreeg.
Bedankt en ik zie je volgende keer voor meerdere kamers en Setup!