Stap 4: Het toevoegen van een Timer
Dus, laten we nu kan de speler om te zien precies hoeveel seconden de mogelijkheid wordt gelaten. We gaan eerst, maken sommige getallen die objecten zullen. Zorg ervoor dat de sprites zijn allemaal dezelfde grootte en gecentreerd. Dit is belangrijk. Nu, wijzigt u de diepte van het blauwe blok naar 100.
Vervolgens gaan we één meer als opdracht wilt toevoegen aan de speler "ruimte" gebeurtenis, we gaan om te zeggen "wanneer ik druk op SPATIEBALK, als fireball = 1, I 'm going to maken van een exemplaar van object 5 op de coördinaten van het blauwe blok." Dit moet aan het einde van de if dan verklaring, nog steeds omgeven door deze groene pijl dingen.
Nu, in elk numeriek blok behalve obj_1, zeggen "wanneer ik gemaakt ben, ingesteld alarm 1 voor 30 stappen". Wanneer alarm 1 gebeurt, "exemplaar van (volgende nummer ex. alsof het nummer 4 die was het opzetten van het alarm, maken van nummer 3) maken op coördinaten van nummer waarin het alarm wordt ingesteld. Vervolgens vernietigen casu."
Voor numeriek blok 1, zomaar uit het exemplaar maken en alleen zetten verwijderen wanneer alarm 1 gebeurt.
Nu, test het uit!