Stap 2: Programmering de vuurbal te schieten
What we gonna hier doen is om de vuurbal schiet, maar alleen wanneer de cdActive blokkeren vertoont. In wezen, dit geeft het blok een cooldown, zeggende: u kan niet schieten, tenzij er geen op cooldown. Dus eerst maken we een opdracht "wanneer deze mage is gemaakt", en daarin, zetten we "Stel var_fireball in op 1". Dit is te zeggen dat je schieten kan als hij is gemaakt. Vervolgens wat we gaan doen is het evenement "Druk op spatiebalk" gaan we zeggen "als var_fireball" gelijk is aan 1, dan zal zetten we het gelijk is aan 0, (waardoor het gaan op "cooldown"). Vervolgens zijn we gonna make een alarm voor 150 stappen, gelijk aan 5 seconden. Wanneer dit alarm wordt gegenereerd, gaan we om te stellen var_fireball gelijk is aan 1, zodat de speler vuurbal opnieuw kunt gebruiken. Tot slot maakt we een bewegende exemplaar van object vuurbal op 0, 0 relatieve, richting 'richting'. Hierdoor wordt de vuurbal te verplaatsen in de richting die je opgaat.
Dit moet allemaal worden geprogrammeerd in de speler, aka de mage. Nu, kunnen we schieten, geven een limiet op hoe vaak hij fireball, om de 5 seconden gebruiken kunt. Er is echter een probleem. De persoon spelen van het spel niet kunt zien wanneer er op de cooldown!