Stap 7: Klaar bent met het invullen van gegevens
A. Selecteer een feat. Prestaties kunnen u verbeteren bepaalde aspecten van uw karakter. Ieder personage krijgt één feat op eerste niveau. Bent u een mens (Zie stap 3.A), krijg je een extra prestatie op eerste niveau. Bepaalde klassen krijgen een extra prestatie op eerste niveau. Zie de "Speciale" kolom van uw klasse tabel om de prestaties te controleren. U moet de "vooropleiding" voor een prestatie om deel te nemen. Uw prestaties opnemen in de sectie "Prestaties" op de achterkant van het blad van uw karakter. Feats kunnen worden gevonden op de pagina "prestaties".
B. Select traits. Neem contact op met uw GM om erachter te komen hoeveel eigenschappen u zijn toegestaan om te selecteren. Het normale aantal is twee. Eigenschappen zijn niet vrij zo krachtig als prestaties, maar toevoegen van smaak, evenals het verbeteren van je karakter. De verschillende soorten eigenschappen zijn: "Combat," "Faith", "Magic", "Sociale", "Race," "Regionale," "Religion," "Apparatuur" en "Campaign." Je man niet meer dan één karaktertrek kiezen uit elke categorie zonder toestemming van GM.
C. totaal uw "AC" (Pantser Class). In de sectie "AC" op de voorzijde pictogram linksboven in het blad van uw karakter, vanaf 10, Tel de getallen in het vak "Armor Bonus", het vak "Terug Bonus", het "Dex Modifier" vak, het vak "Grootte Modifier", het "Natuurlijke Armor" vak, het vak "Doorbuiging Modifier" en het "Misc. Modifier" vak en opnemen van het totaal in het vak "Totaal". AC bepaalt hoe moeilijk het is voor een vijand van je raken met een wapen.
Opmerking: Als u pantser draagt, kan u worden beperkt in hoeveel uw beweeglijkheid uw AC helpen kan. U moet uw armor's "Dex maximumbonus" in de kolom "Eigenschappen" van de tabel 'AC Items' op de rug bovenkant van uw character sheet hebt opgenomen. Als uw beweeglijkheid modifier hoger dan dit nummer is, noteer uw armor's Max Dex in het vak "Dex Modifier" voor uw AC in plaats daarvan. Als uw armor's Max Dex hoger dan uw beweeglijkheid Modifier is, opnemen uw beweeglijkheid Modifier in het vak als normaal.
D. vinden uw "Touch AC". Uw Aanraking AC is uw "AC" minus het vak "Armor Bonus", het "Shield Bonus" vak, en de "Natuurlijke Armor" vak. Touch AC wordt gebruikt wanneer een aanval alleen heeft om contact van je karakter, zoals met elektriciteit, en dus armor niet helpt u schade voorkomen.
E. vinden uw "Flat-Footed AC". Uw flat-footed AC is uw "AC" minus het vak "Dex Modifier". Traditioneel AC wordt gebruikt wanneer je personage is overrompeld, en dus niet kan reageren door te proberen om een aanval te ontwijken.
Opmerking: Uw Flat-Footed AC nooit hoger kan zijn dan uw normale AC. Als uw beweeglijkheid modifier negatief is, zal uw Flat-Footed AC gelden voor uw normale AC.
F. Total uw "opslaan gooit". In de sectie "Opslaan gooit" op de voorzijde links van uw karakter blad, voor uw "sterkte", "Reflex", en "Will" opslaan gooit, voeg de nummers in de bijbehorende Base het 'Opslaan', "Vermogen Modifier" vak "Magic Modifier" vak, "Misc Modifier" vak en "Tijdelijke Modifier" vak en opnemen van het totaal in het overeenkomstige vak "Totaal".
G. totaal uw "CMB" (bestrijding van manoeuvre Bonus). In de sectie "CMB" op de voorzijde links van het blad van uw karakter, het vak "Base aanval Bonus", de "Kracht Modifier" vak en het vak "Grootte Modifier" toevoegen en registreren van de totale in het vak "Totaal". Van je personage CMB aangeeft hoe bedreven je personage is op speciale bestrijding manoeuvres zoals worstelen of struikelen van een tegenstander.
H. Total uw "CMD" (bestrijding van manoeuvre Defense). In de sectie "CMD" op de voorzijde links van het blad van uw karakter, start op 10 en het vak "Base aanval Bonus", het "Sterkte Modifier" vak, het vak "Beweeglijkheid Modifier" en het "Grootte Modifier"-vak toevoegen en de totale opnemen in het vak "Totaal". Van je personage CMB aangeeft hoe bedreven je personage is op speciale bestrijding manoeuvres zoals worstelen of struikelen van een tegenstander.
I. berekenen uw bonussen aanval met uw wapens. Voor melee wapens is uw "aanval Bonus" uw "Base aanval Bonus" plus uw sterkte modifier. Voor varieerden wapens is uw "aanval Bonus" uw "Base aanval Bonus" plus uw beweeglijkheid modifier. Uw bonus aanval verbetert uw kansen van het raken van uw doelgroep.
J. berekenen uw schade met elk wapen. Melee wapens, voegt u toe uw sterkte modifier aan de dobbelstenen die reeds zijn ingevoerd in het vak "Schade". Tweehandige melee wapens toevoegen een en een half tijden uw sterkte modifier (afgerond naar beneden) op de dobbelstenen van de schade. Uw sterkte modifier toevoegen gegooid varieerden wapens ook aan de sterven-roll.
K. Als u draagt gemiddeld of zwaar pantser, opnemen uw verminderde beweging snelheid in het vak "Met Armor" op de bovenste voorzijde rechts van uw karakter blad. Middelzware en zware armors van je personage verkeer beperken en verminderen de snelheid van de beweging van uw karakter van de (met uitzondering van de dwergen, die een speciale raciale eigenschap hebben).
L. Als u bent dragen armor en/of een schild, de som van de wapenrusting en schild van "Armor controleren Penalties" van toepassing op alle vaardigheden die sterkte of beweeglijkheid als hun bijbehorende vermogen modifier zijn. De "Armor controleren Penalty" is een negatief getal. Toe te voegen aan de kolom "Misc. Mod." voor alle relevante vaardigheden en de vaardigheid totalen dienovereenkomstig te wijzigen.
M. bepalen talen. Je karakter begint het kennen van de talen "Beginnen talen" genoemd op uw karakter van de wedstrijd pagina. Er is ook een lijst van "Bonus talen" beschikbaar voor je karakter. Als uw intelligentie modifier positief is, krijgt u een aantal "Bonus talen" uit deze lijst equal tot uw intelligentie modifier. Registreer uw "Beginnen talen" en "Bonus talen" in het gedeelte "Talen" op de voorzijde rechtsonder van uw character sheet.
N. als je personage kunt spreuken op eerste niveau, vult u in de sectie "Spreuken" achterop rechtsboven uw karakter blad. Dit geldt voor Barden, geestelijken, Druids, Sorcerers en Wizards. Geestelijken en Wizards moeten niet de kolom 'Spreuken bekende' invullen. De "Spell opslaan DC" voor elk niveau spell is gelijk aan 10 plus het spell niveau plus van uw klasse gieten modifier (int voor wizards, wis voor geestelijken en Druïden, Barden en tovenaars cha). Bonus spreuken zijn ook gebaseerd op van de klasse gieten vermogen punt, en kunnen worden gevonden met behulp van de "Vermogen Modifiers en Bonus spreuken" tabel op de pagina "Vermogen Scores".
O. Finish invullen van de essentiële informatie van je personage op de voorzijde bovenkant van uw karakter blad. Beslissen over van je personage "uitlijning," "God", "Vaderland", "Geslacht", "Hair," en "Ogen" en vul de desbetreffende lijnen.
Opmerking: bepaalde klassen zoals de paladijn hebben beperkingen op wat kunnen zij uitlijning. Deze beperkingen staan onder "Uitlijning" op de webpagina van de klasse. Zie de "uitlijning" pagina voor een beknopt overzicht van de uitlijning systeem. Ook worden zich ervan bewust dat uw aanpassing meer van een algemene richtlijn, en in feite is sommige GMs ronduit een hekel aan de uitlijning systeem.
P. Record de XP (ervaringspunten) nodig voor niveau 2 in het vak "Next Level" op de rug bodem van uw karakter blad en record "0" in de "Experience Points" vak. Neem contact op met uw GM om erachter te komen hoe hij/zij ervaring aan het doen is. Sommige GMs gebruik niet zelfs het puntensysteem van de ervaring, en zal gewoon vertellen u wanneer u het volgende niveau bereiken. Als jou maakt het gebruik van XP, vinden als zij gebruik maken van de "Slow", "Medium", of "Snelle" progressie op de "teken vooruitgang en niveau-afhankelijke bonussen" tabel op de pagina "Teken vooruitgang". Typisch, zal XP worden toegekend aan het einde van een gaming sessie. Verslaan van monsters, het uitschakelen van vallen, een vredesverdrag, en uitstekende rollenspel bemiddelen kan alle verdien je XP.