Stap 2: Beslissen op een klasse
A. kiezen van je personage klasse en record op de regel met het label "Character Level" op de bovenste voorzijde van uw character sheet. Elk karakter heeft een klasse, die is een set van vaardigheden en kenmerken waarmee het teken om een specifieke functie te vervullen. Neem contact op met uw GM (game master, ook wel genoemd de DM of een Dungeon Master) om te zien welke lessen u kunnen kiezen. In geval van twijfel, kies een van de 12 kernklassen, die zijn: Barbarian, Bard Cleric, Druid, Fighter, Monk, Paladin, Ranger, Rogue, tovenaar en Wizard. Beschrijvingen van wat deze klassen kan worden gevonden op de website d20pfsrd.
Opmerking: De "Beslissen op een Class" stap vaak verwijst naar een 'Table'. Dit is de tabel op uw klasse webpagina genaamd "tabel: (klasse)," waar (klasse) de naam van uw klas is. De enige getallen die u wilt kopiëren uit deze tabel worden gevonden in de eerste rij, genaamd "1e niveau."
B. eenmaal u uw klasse hebt gekozen, bezoek van die klasse pagina op de website d20pfsrd en kopiëren om het even wat in de "Speciale" kolom naar het gedeelte "Speciale vaardigheden" op de achterkant van uw karakter blad. Zorg ervoor dat alles geschreven over deze vaardigheden (er zijn links in de tabel naar hun beschrijvingen) te lezen.
C. kopie de vermelding voor "Wapen & Armor bekwaamheden" onder de tabel om uw character sheet onder "Speciale Abilites" achterop. Deze vermeldingen vertellen je welke soorten bepantsering en wapens die uw karakter kent. Als u gebruiken van wapens of armor dat u niet bedreven met wilt, vindt u één of andere vorm van straf die het item moeilijker maakt om te gebruiken.
D. de "Class Skills" aanbieding te vinden op de webpagina van de klasse en zet een vinkje in elk vakje naast de naam van de bijbehorende vaardigheid in de tabel "Vaardigheden" aan de voorzijde rechts van uw karakter blad. Vaardigheden kunnen je personage verschillende acties uit te voeren, en klasse vaardigheden vertegenwoordigen die dorpels die je karakter makkelijkst leert.
E. Kopieer het item voor "Rangen Per vaardigheidsniveau" van direct boven de tabel aan de rechterkant van "Vaardigheden" tabel op uw teken vel. Er is niet een speciale plaats voor deze informatie, dus gewoon invoeren in de marge. De post zal worden in de indeling "# + Int modifier," waar "#" is een positief geheel getal. Deze expressie aangeeft hoeveel uw vaardigheden kunnen verbeteren door telkens je personage genoeg ervaring om het niveau omhoog krijgt. Uw Int modifier zal worden besproken in stap 4.
F. kopie de vermelding voor "Hit sterven" boven de tabel boven het vak "HP (Hitpoints)" op de bovenste voorkant van het blad van uw karakter. Er is niet een speciale plaats voor deze informatie, voer het dus gewoon waar je kan vinden kamer in de buurt van de HP-vak. Uw HD (Hit sterven) is het sterven u roll elk niveau te krijgen meer HP (Hit punten), die een zekere mate van gezondheid, vitaliteit en duurzaamheid
G. kopie de vermelding voor "BAB" in de tabel aan de 'Base aanval Bonus"vak op de voorkant gelaten midden van het blad van uw karakter. Ook dit nummer invoert in de vakken van de "Base aanval Bonus" gelegen in de secties "CMB" en "CMD". Uw BAB is een getal dat aangeeft hoe nauwkeurig kun je personage aanvallen tegen vijanden.
H. de posten gekopieerd "Fort opslaan," "Ref opslaan," en "Wordt opgeslagen' in de tabel aan de"opslaan gooit"sectie op de voorzijde midden van uw karakter blad. Deze cijfers moeten worden ingevoerd in de kolom met de naam "Base Save" en in de juiste rij ("Fort opslaan" onder "Standvastigheid," "Ref opslaan" onder "Reflex"), en "Bespaart" under Will. Soms zal gevaren of spreuken gegoten op u vereisen een "opslaan Throw" te verzetten tegen de schadelijke effecten. Een Fortitude opslaan is gemaakt om te weerstaan sommige fysieke gevaar, zoals GIF of ziekte. Een Reflex opslaan is gemaakt om te voorkomen dat iets, zoals een kuil vallen of te ontwijken van een bal van vuur. Een Will Save is gemaakt om te weerstaan mentale effecten, zoals controle van de mening.
I. de vermelding vinden voor "Rijkdom beginnen" boven de tabel, bepalen uw startende goud, en schrijf het op in de sectie van de "Geld" onder "GP" op de rug linksonder van het blad van uw karakter. De post zal vertellen u om de uitrol van een aantal dobbelstenen, die u vervolgens total en vermenigvuldigen met een getal. Het resultaat is de hoeveelheid gp (goudstukken) je karakter met begint. Geld in Pathfinder bestaat als cp (koperen stukken), sp (zilveren stukken), gp (goudstukken) en pp (platina stuks). Elke coupure is ter waarde van 10 van de voorgaande denominatie. Bijvoorbeeld, 1 pp = 10 gp = 100 sp = 1000 cp.
J. Decide of heb je liever 1 extra punt of 1 extra vaardigheid punt raken. Op elk niveau krijg je te maken van deze keuze tussen extra overlevingsvermogen of extra veelzijdigheid. Als u ervoor de hit punt kiest, zet een "+ 1" in de buurt van uw vermelding "Hit sterven" uit Stap F. Als u ervoor het punt van de vaardigheid kiest, zet een "+ 1" in de buurt van uw vermelding "Rangen Per vaardigheidsniveau" van Stap E.