Stap 3: Beslissen op een Race
A. Kies uw karakter van de race en record op de lijn met het label "Race" op de bovenste voorzijde van uw character sheet. Heeft ieder personage een race, die bepaalt van de fysieke kenmerken, wijzigt van je personage vermogen scores en geven soms speciale vaardigheden. Neem contact op met uw GM om te zien welke wedstrijden u kunt kiezen. In geval van twijfel, kies een van de kern van de 7 wedstrijden, die zijn: dwerg, Elf, Gnome, Half Elf, Half Orc, Hobbit (Tolkien) en mens.
Opmerking: Bepaalde rassen zijn beter in worden bepaalde klassen dan andere rassen. Dit is vermeld in het afzonderlijke RAS pagina's onder de sectie "Avonturiers". Dit houdt rekening met beide algemene persoonlijkheid van de race en vermogen score modifiers. Als u een nieuwe speler bent, is het een goed idee om het volgen van deze suggesties.
B. Enter je karakter grootte als "S" (klein), "M" (normaal) of "L" (groot) in de regel "Grootte" op de voorzijde bovenkant van uw character sheet. Onder de kern races dwergen, Elfen, halve Elfen, halve orcs, en mensen zijn "M" terwijl kabouters en halflings zijn "S."
C. kopie "Defense raciale Traits," "Feat en vaardigheid raciale kenmerken," "Magische raciale Traits," "Raciale kenmerken van de zintuigen", en "Offense raciale Traits" als ze bestaan voor uw race van uw race de webpagina naar de "speciale vaardigheden" sectie op terug onder aan het blad van uw karakter. Er is niet een speciale plaats voor deze informatie, dus gewoon zetten onder "Speciale vaardigheden". Deze vertegenwoordigen unieke aanpassingen en capaciteiten van uw race. Naarmate u meer vertrouwd met het blad van uw karakter en de Pathfinder-systeem, is het een goed idee om te kopiëren van deze informatie naar relevante locaties op het blad van uw karakter.
D. kopie "Vermogen Score raciale Traits" onder "Standaard raciale kenmerken" van uw race van webpagina aan de linkerkant van de sectie van de Scores van de mogelijkheid aan de voorzijde pictogram linksboven in het blad van uw karakter. Er is niet een speciale plaats voor deze informatie, dus gewoon zetten in de marge.
D. kopie "Base snelheid" onder "Standaard raciale kenmerken" van uw race van webpagina aan het vak "Base snelheid" op de voorzijde rechts boven van uw character sheet. De webpagina zal de snelheid in de voeten, die u aan de linkerkant van de "FT." in het vak "Base snelheid" moet opnemen. Vind je de snelheid van uw verkeer op pleinen, delen van de voeten door vijf en schrijf het antwoord aan de linkerkant van de "SQ." in het vak "Base snelheid". Met behulp van vierkanten in plaats van de voeten maakt beweging van uw karakter makkelijker bij het gebruik van een standaard battlegrid.
F. als uw RAS heeft een vaardigheid bonus vermeld onder de sectie "Feat en vaardigheid raciale kenmerken" deze bonus opnemen in de "Misc. Mod." kolom van de tabel "Vaardigheden" in de rij die correspondeert met die vaardigheid aan de voorzijde rechts van uw karakter blad. Als de bonus is alleen van toepassing in bijzondere omstandigheden, voer niet het in de tabel "Vaardigheden" zelf. In plaats daarvan deze invoeren in de sectie "Voorwaardelijke Modifiers" direct onder de tabel "Vaardigheden".
G. Decide op hoogte, gewicht en leeftijd van je personage en deze invoeren in de "hoogte", "Gewicht", en "Age" lijnen op de voorzijde bovenkant van uw karakter blad. Gemiddelde waarden voor deze kenmerken kunnen worden gevonden in de "Random (uw Race) starten Ages" en "Random (uw Race) hoogte en gewicht" tabellen op de webpagina van uw RAS. Deze tabellen bevatten dobbelstenen rollen die u gebruiken kunt voor het genereren van willekeurige waarden voor deze kenmerken.
H. Indien u wenst uw teken ouder zijn dan alleen het bereiken van volwassenheid, praat met uw GM. Dit legt bonussen en sancties aan de scores van uw vaardigheden, en wordt niet aanbevolen voor beginners. Details vindt u in de tabel van de "Aging effecten" onder "Vital Statistics" op de pagina met de hotelbeschrijving .