Stap 4: Bepaal vermogen Scores
Zes vermogen scores die bepalend zijn voor fysieke en mentale bekwaamheid heeft ieder personage. De score van een vermogen van 10 vertegenwoordigt de vaardigheid van een gemiddelde persoon. Sterkte (Str) vertegenwoordigt de fysieke kracht van je personage. Beweeglijkheid (Dex) vertegenwoordigt hoe lenig en acrobatisch je personage is. Grondwet (Con) aangeeft hoe resistente je personage is aan verwonding. Intelligentie (Int) vertegenwoordigt van je personage vermogen om logisch denken en onthouden van informatie. Wijsheid (Wis) vertegenwoordigt van je personage ervaring en intuïtie. Charisma (Cha) vertegenwoordigt van je personage vertrouwen en sociale vaardigheden (en ook uw uiterlijk volgens sommige GMs).
De score van elke mogelijkheid heeft een "vermogen Modifier" gekoppeld. Dit nummer wordt toegevoegd aan de dobbelstenen rollen wanneer u het spel speelt. Voor het berekenen van de score van een vermogen modifier, eerst aftrekken 10 van het vermogen score, dan delen door twee en naar beneden afronden. Als S = vermogen score en M = vermogen modifier, zou de formule: M = vloer ((S-10) / 2).
A. Neem contact op met uw GM over hoe hij/zij wil dat je voor het genereren van uw vermogen-scores, hoofdidee, zes van hen. De meest voorkomende methode omvat dobbelstenen. U roll 4d 6, negeren van het sterven met laagste resultaat en het totaal van de andere drie. Dit is één mogelijkheid score. De andere gemeenschappelijke methode heet de "punt kopen systeem." U kunt meer lezen over het genereren van vermogen scores in de "genereren vermogen Scores" sectie van de pagina "Vermogen Scores" op de d20pfsrd.
B. toewijzen uw zes vermogen scores op elk van de zes capaciteiten van je personage (elke score kan slechts eenmaal worden gebruikt) en record hen in de kolom 'Vermogen Score' op de voorzijde bovenkant links van uw karakter sheet, vervolgens toe te passen aanpassingen als gevolg van RAS (opgenomen in stap 3.D). Bij het toewijzen van scores, zorg om met uw GM over welke vaardigheden belangrijk voor uw klasse zijn. Het is over het algemeen een goed idee om hogere scores in deze capaciteiten.
C. berekenen uw vermogen modifiers voor elke mogelijkheid score en registreert hen in de "Vermogen Modifier" kolom direct rechts van de kolom van de 'Vermogen Score' gebruikt in de vorige stap. Als u problemen bij het gebruik van de formule ondervindt, hier is een monster lijst van vermogen scores en hun overeenkomstige modifier: 2-3 = - 4, 4-5 = - 3, 6-7 = - 2, 8-9 = - 1, 10-11 = 0, 12-13 = + 1, 14-15 = + 2, 16-17 = + 3, 18-19 = + 4, 20-21 = + 5, 22-23 = + 6.
D. Geef uw vermogen-parameters in de kolom "Vermogen Mod." van de tabel "Vaardigheden". Elke vaardigheid heeft een bijbehorende vermogen, die wordt weergegeven tussen de kolommen "Totale Bonus" en "Vermogen Mod.".
E. Enter uw Mod Dex in de volgende aan de voorzijde van uw karakter blad plaatsen: "Initiatief," "AC (Armor klasse)," "Reflex", en "Cmd" Elk van deze rubrieken is een vak met het label "Dex Mod." of een kolom met de naam "Vermogen Modifier."
F. Enter uw Str Mod in de volgende aan de voorzijde van uw karakter blad plaatsen: "CMB" en "CMD". Elk van deze rubrieken is een vak met het label "Sterkte Modifier."
G. Voer uw Con Mod op de volgende plaats op de voorkant van het blad van uw teken: "Fortitude." Invoeren in de kolom met de naam "Vermogen Modifier."
H. Voer uw Mod Wis in de volgende plaats op de voorkant van het blad van uw teken: "Will." Invoeren in de kolom met de naam "Vermogen Modifier."
I. bepalen van de draagkracht van je personage en het opnemen in de vakken direct boven de "Money"-sectie op de achterkant van uw karakter blad. Laadvermogen bepaalt hoeveel gewicht je personage dragen kan zonder niet in staat zich vrij te bewegen. Kijk in het "Draagkracht"-tabel op de pagina "draagkracht" en zoek de rij die overeenkomt met uw sterkte vermogen score (niet modificator). Record uw "licht Load", "Medium Load" en "Heavy Load" in de relevante vakken. Voer uw "Heavy Load" in het vak "heffen Over Head", geef twee keer uw "Heavy Load" in het "Lift Off Ground" vak en voer vijf keer uw "Heavy Load" in het vak "Slepen of Push".
J. bepalen van je personage HP (Hit Points). Eerste niveau tekens beginnen met hit punten op basis van de maximum mogelijke rol van hun hit sterven. Met andere woorden, als uw hit sterven een d6 is, roll je automatisch een 6. Uw HP is gelijk aan uw hit sterven plus uw grondwet modifier. Ook toevoegen aan uw HP als u + 1 HP hebt gekozen in stap 2.J.