Stap 5: Proeven op Breadboard (optioneel)
Ik gebruikte een mannelijke rechte header acht pin de lintkabel via het toetsenbord verbinden met het breadboard. De verbindingen waren als volgt:
Arduino D 2---> 4 x 4 toetsenbord pin 1
Arduino D 3---> 4 x 4 toetsenbord pin 2
Arduino D 4---> 4 x 4 toetsenbord pin 3
Arduino D 5---> 4 x 4 toetsenbord pin 4
Arduino D 6---> 4 x 4 toetsenbord pin 5
Arduino D 7---> 4 x 4 toetsenbord pin 6
Arduino D 8---> 4 x 4 toetsenbord pin 7
Arduino D 9---> 4 x 4 toetsenbord pin 8
Arduino D10---> (long-leg) RED LED(short leg)--->
weerstand van 330 ohm---> GND
---> Arduino D11 (long-leg) GRN LED(short leg)--->
270 ohm weerstand---> GND
De Arduino Pro Mini macht kan worden verstrekt uit de FTDI programmeur of nadat u hebt geprogrammeerd de Arduino Pro Mini u kunt aansluiten op een 9V batterij voor StandAlone Power
.
Standalone macht:
9V positieve---> Arduino Pro Mini RAW
9V negatieve---> Arduino Pro Mini GND
Gebruik van de instelling van de breadboard komt te staan, is dit hoe ik werkte op de software-totdat het de manier waarop die ik verwacht uitgevoerd.
Als u het toetsenblok van de 4 x 4 membraan zonder de sticker overlay gebruikt, kunt u de matrix toetsenbord in dit programma overeenkomen met de getallen op het gezicht van het toetsenblok. Herinner me enkel a plus, B is min, C? D gelijken, # is decimaalteken, en * C. is Vergeet ook niet om de code te wijzigen terug voordat u toepassing uw sticker-overlay en plaatsen van het Arduino Pro Mini in een behuizing.
Wijzig in het programma lijnen 203-207 uit:
char toetsen [ROWS] [COLS] =
{{'7', '8', '9', '+'}, //Sticker zal worden toegepast via toetsenbord
{'4', '5', '6','-'}, //match de lay-out die ik wil en te zorgen
{'1', '2', '3','?'}, //a aangepaste afbeelding (bijvoorbeeld dinosaurus, vogel, etc)
{'C','0','.','='}};//
dit te wijzigen:
char toetsen [ROWS] [COLS] =
{{'1', '2', '3', '+'}, //Sticker zal worden toegepast via toetsenbord
{'4', '5', '6','-'}, //match de lay-out die ik wil en te zorgen
{'7', '8', '9','?'}, //a aangepaste afbeelding (bijvoorbeeld dinosaurus, vogel, etc)
{'C','0','.','='}};//
TIP: voor meer informatie over het TOETSENBLOK bibliotheek, bezoek http://Playground.Arduino.CC/code/Keypad