Stap 34: Het afronden
Flip de schakelaar op en uw rode en groene LED's knipperen kort. Uw calculator is nu klaar om te controleren uw math!
Als je in een binden, drukt u op de "C"-knop om de calculator van geheugen wissen en opnieuw te beginnen uw probleem.
En als u een fout, net als op de toets gelijkteken, maakt de rode LED zal snel knipperen en het geheugen wissen.
Invoeren van een wiskundige probleem:
1) gebruiker invoert:
een getal, (bijvoorbeeld 12)
dan een rekenkundige operator, (laten we Kies toevoeging, +)
dan een tweede nummer, (laten we het toevoegen van 13 naar onze eerste nummer)
Druk het gelijkteken (=)
vervolgens typt de gebruiker wat hij (of zij) het antwoord gelooft, (laten we denk 22)
Druk vervolgens op "?" om te zien als je goed of fout!
2) microprocessor berekent het juiste antwoord
In ons geval, 12 + 13 = 25. Het juiste antwoord van berekend is dus 25.
3) microprocessor vergelijkt het berekende antwoord op van de gebruiker
geraden antwoord. Als ze niet gelijk zijn dan de rode LED oplichten. Als ze
zijn gelijk dan de groene LED verlicht.
We vermoeden 22, 22 is dus niet gelijk is aan 25 zodat de rode LED brandt!
Opmerkingen bij en beperkingen:
1) slechts één wiskundige bewerking die momenteel wordt ondersteund (ie, 12 + 12 of 12-12 zal werken, maar 12 + 12 + 12 of 12 + 12-12 zal niet)
2) negatieve getallen werkt (ie, -12 + -12 of --12 -12 zal werken)
3) grote aantallen zal werken (dwz, 123456789 + 8765 zal werken)
4) decimale getallen zal werken (dwz, 12,1-inch +12.2 zal werken)
5) Ik maakte dit voor mijn preschool zoon, zo juist nu de enige rekenkundige operatoren momenteel ondersteund zijn optellen en aftrekken. Vermenigvuldiging en deling zal worden toegevoegd in een toekomstige softwareupdate.
6) de laatste beperking is je fantasie. Gewoon omdat ik deed iets unidirectioneel, wees niet bang om te veranderen om te werken voor u!
TIP: Zorg ervoor dat u zwenking vandoor uw DinoCalc wanneer deze niet gebruikt, zodat u uw batterij niet reduceren!