Stap 1: "hoe eet je een olifant?"
TIP: zelfs een klein project kan worden overweldigend en risico's niet worden voltooid als u probeert en ken ook veel tegelijk. In plaats daarvan stellen enkele doelstellingen en richtsnoeren en werk om hen een stap tegelijk. Je voelt beter na elke prestatie en het helpt om te voorkomen dat uw project liquidatie in sommige onvoltooide opbergdoos.
We hebben allemaal gehoord van de vraag over het eten van een olifant één keer of een andere en wij weten het antwoord, "Één hapje per keer".
Ik heb vaak schuldig aan het starten van een project en dan het plaatsen van de onvoltooide project in een doos of op een plank om stof te verzamelen omdat ofwel ik hit een "blok van de weg" of gewoon mezelf overweldigd met proberen te doen te veel in een keer. Ik probeer vaak te eten van de olifant in één hap.
Deze keer heb ik besloten om te proberen een andere benadering (plus ik beloofde mijn vrouw dat ik zou eigenlijk iets ditmaal eindigen).
Dus eerst ik een reeks doelstellingen voor mijn project ingesteld en heb ik besloten te houden aan hen. Ik dan al mijn doelen onderverdeeld in twee hoofdgroepen: Software en Hardware. Wanneer ik tijd gevonden om te werken aan mijn project zou ik focus op één doel en probeer niet te krijgen afgeleid. Als ik kwam met een idee dat met een ander doel behoorde, zou ik het opschrijven zodat ik kon opnieuw mijn idee toen ik bezig was met dat specifieke doel. Als het was een idee dat zou leuk om te hebben, maar echt behoorde in een toekomstige versie (dwz, gebruikersspecifieke geëtste PCB, modus voor laag stroomverbruik, het opladen van de batterij, enz) zou ik opschrijven in mijn notitieboekje onder "Doelstellingen". Op deze manier ik niet mezelf overweldigen doordat mijn project zo groot dat het zou nooit stoppen met groeien en nooit klaar. Mijn laptop mijn project bij elkaar gehouden.
Ik adviseer hoogst dat u houden ook een notebook om te noteren uw experimenten, verwijzingen en zelfs uw mislukkingen. Ik heb geleerd veel, zelfs van mijn mislukkingen. Succes bestaat uit gaat van mislukking naar mislukking zonder verlies van enthousiasme.--Winston Churchill
HARDWARE
1) moeten zitten kundig voor op een breadboard worden ingesteld voor de software ontwikkelingsfase
Ik ben begonnen met een toetsenbord, Arduino Uno, en sommige LED's. Ik gebruikte deze breadboard opstelling tot mijn code klaar was.
2) wat wordt gebruikt tijdens de ontwikkeling moet gemakkelijk worden omgezet in een prototype product
Ik moest iets kleiner dan de Uno en de Arduino Pro Mini past het wetsvoorstel. Ik kon mijn programma die ik ontwikkelde gebruiken op de Uno en de Arduino Pro Mini zou klein genoeg om in de behuizing van de "Sparkfun" Ik was te kijken. Ik dacht over aangepaste geëtste PCB met alleen een laag ATMega328P aangedreven maar besloten te houden met mijn oorspronkelijke doelen van het gebruik van "de plank" items en sla de aangepaste PCB voor een toekomstige versie.
3) moet makkelijk te houden en te bedienen door 4 yr oude vingers
Ik zocht vele verschillende behuizingen en was bezig met het lossen over het gebruik van de ruimte "Sparkfun" wanneer ik kan over de Hammond behuizing met batterijhouder. Het was precies wat ik voor ogen.
4) moet worden aantrekkelijk uiterlijk, zodat de 4 jr oude wil om het te gebruiken
Mijn zoon houdt van warme wielen, hagedissen en dinosaurussen. Dus ik zocht rond tot ik vond een dinosaurus gezicht dat zou gemakkelijk geschaald naar de voorkant van de behuizing van de hand gehouden. Beeld werd gevonden op: http://www.arthursclipart.org/dinosaurs/dinosaurs/page_02.htm
SOFTWARE
1) moeten zitten kundig voor speurder knop indrukt van een toetsenbord
Eerste doelpunt, mij nood voor zitten kundig voor zien welke knop is ingedrukt wordt.
2) moeten zitten kundig voor ingang van de knooppersen in variabelen
Vervolgens moest ik mijn programma opslaan van mijn knooppersen. Ik moest kunnen gebruiken van de getallen groter dan slechts enkele cijfers.
3) moeten zitten kundig voor voeren optellen of aftrekken (vermenigvuldiging en deling kunnen later komen, omdat mijn zoon slechts 4 jaar oud is)
Mijn programma weten wanneer toevoegen aan of aftrekken gelet werd een uitdaging. En dit werd vervolgens een grote uitdaging toen ik besloot om het opnemen van de negatieve getallen. Als ik niet had brak mijn code Softwareontwikkeling in "kleinere" beten, dit kon geweest zijn het "weg-blok", dat dit project zou hebben gedood. Ik heb decimale getallen toevoegen aan de programmering, zodat wanneer ik voeg divisie het al er zal zijn.
4) moeten zitten kundig voor het berekenen van het juiste antwoord en vergelijk het met het geraden antwoord de gebruikersinvoer
Dit doel heeft geleid tot mijn ontdekking over de beperking van zwevende nummer wiskunde dat werd opgelost door het vergelijken van de absolute waarde van het verschil tussen het juiste antwoord en het antwoord geraden.
5) moet kunnen inspelen op de gebruiker met een juist of een onjuist antwoord.
Licht de rode LED verkeerd; Groene LED voor recht.
Dus nu dat je weet de aanpak ik nam, laat aan de slag op het opbouwen van uw DinoCalc!